Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@22:42:52 GMT

هوای سرد و بارشی در راه اردبیل است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۹۵۸۱

هوای سرد و بارشی در راه اردبیل است

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اطلاعیه که روز شنبه صادر شد آمده است: نقشه های هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار از ظهر یکشنبه به استان اردبیل است که از این روز تا چهارشنبه سبب بارش برف و باران و کاهش 10 تا 14 درجه ای دما در این استان خواهد شد.
همچنین روز یکشنبه بادهای جنوبی موسوم به گرمیج در قسمت مرکزی این استان با شدت تند خواهد وزید و وقوع رگبار با احتمال رعد و برق انتظار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل کاهش دما بارش ها به شکل برف در قسمت مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهند بود و این سامانه روز چهارشنبه منطقه را ترک خواهد کرد.
این اطلاعیه افزوده است: دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل طی این مدت به زیر صفر خواهد رفت اما مناطق شمالی استان با دمای بالای صفر مواجه خواهند بود.
این اطلاعیه به ساکنان استان اردبیل و به خصوص مسافران نوروزی هشدار داده است که مراقب مه گرفتگی و کولاک برف در گردنه ها و جاده های سخت گذر استان اردبیل باشند و ضمن داشتن تجهیزات زمستانی با احتیاط رانندگی کنند.
در شامگاه سومین روزر فروردین آسمان اردبیل قسمتی ابری و دمای هوا در ایستگاه مرکزی این شهر 12 درجه سانیتگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است و در بعضی از سالها در اوایل بهار به خاطر رخنه هوای سرد عرض های شمالی بارش برف و کاهش شدید دما در نقاط سردسیر این استان به وقوع می پیوندد.
/6016/6019
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اردبیل بارش برف بارش برف و باران رعد و برق مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی

ایسنا/اردبیل بر اساس هشدار سطح نارنجی شماره ۳ هواشناسی استان اردبیل، فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار، از بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تمامی مناطق استان وزش تندبادهای موقتی؛ بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار باران توام با رعدوبرق)؛ رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان را شاهد خواهیم بود.

آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری؛ سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی؛ برخورد صاعقه در دامنه کوه ها؛ لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی اثرات مخاطره ای هشدار است.

همچنین اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع؛ توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت؛ احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از جمله توصیه های لازم برای هم استانی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو کرمانشاه از اوایل هفته آینده
  • بارش‌های بهاری و امیدواری کشاورزان اربیلی
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی