Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان عصر امروز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، اظهار داشت: گردشگری کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی افزود: تمام دولتها میلیاردها دلار صرف نشاط جامعه می‌کنند و ویژگی منحصر به فرد حوزه گردشگری در نشاط بخشی هم جزو مأموریت‌های جنبی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام کشورها برای جبران عقب ماندگی مسیر گردشگری را برای میان بر توسعه انتخاب کرده‌اند و امروز تمام کشورها بر این محور تمرکز کرده‌اند.

مونسان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه گردشگری را ارتقا دهیم، ادامه داد: البته حوزه گردشگری با نشاط شده و جایگاه ویژه ای یافته و مدیران استانی میراث فرهنگی بازوی استانداران شده‌اند.

وی با تصریح اینکه مصوبات بسیار خوبی در دولت و مجلس گرفته‌ایم، گفت: نقطه آرمانی ما محور شدن گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: این یک واقعیت است که هر گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت است و باید به این حوزه توجه کنیم.

مونسان تصریح کرد: روند گردشگری کشور امیدبخش است و حجم سرمایه گذاری حوزه گردشگری معادل ۱۲۰ هزار میلیارد است.

وی بیان داشت: بومگردی از مشاغلی است که به سرعت و با اندک سرمایه ایجاد می‌شود و هر واحد برای ۶ نفر اشتغال زایی دارد.

این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد ۲۰۰۰ واحد بومگردی در کشور برنامه ریزی شده است، گفت: فعلاً بیش از ۱۵۰۰ واحد ایجاد شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: در استان‌های کرمانشاه و کردستان این واحدهای بومگردی به تعداد انگشتان دست است.

وی با تصریح اینکه بوجه میراث فرهنگی متناسب با ماموریت‌هایش نیست، افزود: سال گذشته بودجه ما ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال بیشترین رشد را داشتیم اما با این هم جبران شدنی نیست.

مونسان گفت: هرجا استانداران به کمک ما آمده‌اند شاهد جهش بوده‌ایم و انتظار داریم در این زمینه استاندار کرمانشاه هم کمک کند.

وی تصریح کرد: مدیرکل سابق میراث فرهنگی حواشی بسیاری داشت. اما مدیرکل فعلی جوان و با انگیزه است و همین اول کار نشان داد انتخاب درستی داشته‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: استاندار کرمانشاه باید گردشگری را محور قرار دهد.

وی تصریح کرد: ثبت طاقبستان را قول نداده‌ام، هرچند میراث گرانبهایی است اما سالی یک سهمیه داریم و اخیراً به جای اثر، محور را ثبت می‌کنیم.

وی گفت: پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل و در اولویت‌های ماست.

مونسان بیان داشت: طاقبستان امکان ثبت جهانی ندارد تا حریمش آزاد شود، لذا باید محوطه آزاد شود.

کد خبر 4574381

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی کشور بر ضرورت بازنگری فنی حریم اثر تاریخی عمارت خسروآباد سنندج تاکید کرد و گفت: باید مطالعات لازم برای این محدوده در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، علیرضا ایزدی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

وی افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم. مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود. در این بازدید مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. به گزارش ایمنا، عمارت خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کد خبر 748550

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد