Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدناصر هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به میزان بارش‌های استان اظهار داشت: استان لرستان با ۶۳۹ میلی‌متر بارش نسبت به سال گذشته ۱۷۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۴ درصد افزایش بارندگی داشته است.

وی افزود: در ۱۰ شهرستان استان لرستان بارندگی‌ها تا پایان شهریور بیش از یک سال زراعی کامل اتفاق افتاده است و لرستان پس از ایلام و گیلان ازلحاظ میزان بارندگی رتبه سوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان عنوان کرد: از بامداد یکشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که بیشترین بارندگی تا پایان روز سه‌شنبه در شهرستان پل‌دختر، رومشکان، جنوب خرم‌آباد، سپیددشت، دوره، شول‌آباد، جنوب الیگودرز و جنوب ازنا است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های دلفان، سلسله، بروجرد و کوهدشت طی روز‌های آینده بیش از ۵۰ میلی‌متر بارندگی خواهند داشت و میانگین بارندگی استان بیش از ۵۰ میلی‌متر است.

هاشمی تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی شهرستان پل‌دختر، رومشکان، جنوب خرم‌آباد، سرشاخه‌های حوضه دز و رودخانه کشکان به دلیل آب زیاد بسیار حائز اهمیت هستند و همچنین به دلیل گرم بودن هوای استان و ذوب شدن برف به‌ویژه در سرشاخه‌های رودخانه خرم‌آباد و رودخانه‌های منتهی به پل‌دختر نباید تنها به عدد بارندگی توجه کرد.

وی اضافه کرد: پس از پایان سامانه بارشی جبهه سرد وارد استان می‌شود، با وزش باد بیش از ۸۰ کیلومتر، بارش تگرگ، صاعقه و رعدوبرق به‌ویژه در مناطق جنوبی در استان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/پ

بارندگی‌های سیل آسا در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراشبند با ۳۷ میلی متر باران، رکورد دار بارش‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از صبح دیروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت، وارد فارس شده، بیشتر مناطق استان را از بارش رحمت الهی بهره‌مند کرده است.
در این سامانه که هواشناسی اوج فعالیت آن را امروز اعلام کرده ، شهرستان فراشبند تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز  با ۳۷ میلی متر باران ، رکوردار است.
پس از فراشبند بیشترین بارش‌ها در شهرستان فیروزآباد با ۳۴ و خنج با ۳۲ میلی متر ثبت شده است.
میزان بارش‌های شیراز تاکنون در این سامانه ۸ میلی متر اعلام شده است.
بنا بر اعلام هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی تا فردا، جمعه ۱۴ اردیبهشت در استان فارس ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • فراشبند با ۳۷ میلی متر باران، رکورد دار بارش‌ها
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در رومشکان
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده