Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@05:53:36 GMT

وعده10 روزه دولت برای جبران خسارت سیل زدگان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۰۳۰۵

وعده10 روزه دولت برای جبران خسارت سیل زدگان

وزیر کشور گفت: ظرف 10 روز آینده میزان خسارت وارده به منازل و اموال سیل زدگان برآورد و پس از تصویب در دولت، عملیات بازسازی آغاز می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا رحمانی در ارتباط تصویری با تیتر امشب درباره نتایج جلسه مدیریت بحران گفت و افزود: بطور حتم با دستور ویژه مقام معظم رهبری در سرعت امداد رسانی و بهبود وضعیت سیل زدگان تاثر بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر کشور بعنوان رئیس ستاد بحران در مناطق سیل زده، گفت: اقلیم آب و هوایی و بارندگی ها تاکنون مانع از امدادهای هوایی شده بود. او با بیان اینکه فردا یکشنبه(4 فروردین) به ترمیم راه های ورودی به آق قلا اقدام خواهد شد، افزود: با حضور نینروهای نظامی و امدادی، فردا روز بهتری برای تسکین آلام مردم خواهیم داشت. وی با بیان اینکه تاکنون از جان باختن 2 هموطن در کل استان گلستانگزارش شده است، افزود: با کمک های دولت در مراحل بعد، خسارات مادی مردم قابل جبران است. او به تشکیل کمیته ویژه فنی تحقیق اشاره کرد و گفت: این کمیته باید ظرف مدت 2 هفته با تحقیق و بررسی دقیق علت وقوع اصلی سیل در مناطق مسکونی و مشکلات مردم را گزارش کند. این کمیته به بررسی برخی کوتاهی ها در امداد رسانی را پیگیری و گزارش خواهد کرد. رحمانی فضلی به برخی علت های مسدود شدن مصب رودخانه های استان گلستان اشاره کرد و افزود: لایروبی نشدن به موقع یکی از علت های هجوم سیل رودخانه «گرگان رود» به مناطق مسکونی است. رحمانی علت حضور نداشتن مناف هاشمی استاندار گلستان در مناطق سیل زده را مشکلات خانوادگی و مسافرت یکماه او اعلام کردند. وزیر کشور درباره احتمال شکستن سد در چند روز اخیر گفت: بر اساس مهندسان سد سازی وزارت نیرو، مردم نگران نباشند، هیچگونه خطری از شکستن سد وجود ندرد.  وی کاهش خسارت های جانی را بعنوان نخستین هدف گذاری ستاد بحران و امداد و نجات اعلام کرد و گفت: اولویت دوم حفظ اموال و امکانات شهری است.رحمانی عملکرد ستاد بحران در این چند روز گذشته را با توجه به امکانات استان قابل قبول ارزیابی کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیل گلستان رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین با اشاره به اینکه شهر تاریخی بلقیس اسفراین دومین بنای خشتی و گلی ایران محسوب می‌شود، از ریزش بخشی از دیوار مرمت شده این بنای تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رحمانی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین با اشاره به ریزش بخشی از دیواره بنای تاریخی بلقیس پس از مرمت اظهار کرد: این نگرانی طی دو سه سال گذشته وجود داشت که بخشی از دیوار مرمت شده این بنای تاریخی ریخته شود و حتی مکاتبات لازم نیز انجام شد، اما به علت عدم اختصاص اعتبار بحث‌های علاج بخشی صورت نگرفت.

وی افزود: ۱۶۰ متر مربع از دیوار مرمت شده ریزش پیدا کرد و نگرانی برای ریزش بخش‌های دیگری از دیوار مرمت شده هنوز وجود دارد.

رحمانی ادامه داد: متاسفانه طی دو سال اخیر هیچ اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی اختصاص نیافته و مقداری اعتبار ملی اختصاص یافته که صرف پرداخت حقوق کارکنان شده است.

وی در ارتباط با ریزش بخش‌های مرمت شده این دیوار توضیح داد: متاسفانه مرمت غیراصولی سبب شد تا این مشکل به وجود آید بطوریکه بخش‌های مرمتی در پایین دیوار ۱۰ سانتی‌متر و در بالاترین ارتفاع هفت تا ۸۰ سانتی‌متر بوده است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین بیان کرد: برای مرمت یک بنای تاریخی در ابتدا باید مطالعات لازم انجام شود که چه مصالحی برای آن بنا نیاز است و از مصالحی که در آن بنا به کار رفته استفاده شود و یا شبیه آن.

وی خاطرنشان کرد: به هنگام مرمت این بنای تاریخی از خشت خام و بر روی آن اندود کاهگل استفاده شده که نباید این مصالح به کار می‌رفت. در دوران صفویه، ایلخانی و سلجوقیان از کاهگل در ملات استفاده نمی‌کردند که در این بنا استفاده شده است.

رحمانی تصریح کرد: از سوی دیگر در زمان ساخت این بنا، سازندگان آن به خوبی می‌دانستند که در این منطقه موریانه وجود دارد و خطر موریانه زدگی بنا را تهدید می‌کند بنابراین از کاهگل استفاده نکرده بودند که در مرمت استفاده شده است.

وی گفت: موریانه زدگی و فرسایش، استفاده از خشت و سنگینی بنا سبب شد تا بخش‌هایی از دیوار مرمت شده دومین بنای خشتی و گلی ایران فروریزد.

به گفته رحمانی برای مرمت این شهر تاریخی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران