Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@02:50:41 GMT

مشکلات مردم سیل‎زده با تسهیلات حل نمی‎شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۰۶۰۹

مشکلات مردم سیل‎زده با تسهیلات حل نمی‎شود

آیت‎الله نورمفیدی گفت: با تسهیلات نمی‎توان مشکل مردم سیل زده را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی» شامگاه روز (شنبه 3 فروردین) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: در موضوع سیل گلستان اگر مسئولی عمدا کوتاهی کرده باید با آن برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: از مقام معظم رهبری که از مردم سیل زده گلستان دلجویی کردند تشکر می‎کنم برخی مراجع تقلید مانند گلپایگانی نیز در ابراز همدردی داشتند و حتی تیمی را به این منطقه اعزام کردند.

 

آیت‎الله نورمفیدی گفت: مردم در این حادثه همه زندگیشان را از دست دادند و امکاناتی که معیشت آنها از آن تامین می‎شد از بین رفته است و مغازه‎ها تمام سرمایه خود را از دست دادند.

 

وی تاکید کرد: اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و کشاورزی چنین شرایطی پیدا کرده است و با تسهیلات نمی‎توان مشکل مردم سیل زده را حل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یادآور شد: امیدواریم این سفر و آمدن دکتر جهانگیری در این حوزه بارقه امیدی برای استان گلستان باشد.

 

آیت‎الله نورمفیدی متذکر شد: پس از انقلاب سه بار سیل به این شکل و گسترده پیش آمده است و می‎طلبید که فکری برای خسارات می‎شد و باید خدا را شاکر باشیم که مشکلات جانی نداشتیم.

 

وی به دو کودک جان باخته در گلستان اشاره کرد و افزود: تلفات دامی نیز آن گونه که گزارش شده نداشتیم.

 

آیت‎الله نورمفیدی افزود: رئیس جمهور بیان کردند که 280 هزار هکتار از اراضی استان گلستان زهکشی شود و نیاز است این مهم با یک برنامه انجام شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان گلستان سیلاب بارندگی و سیلاب خسارات سیل گلستان استان بوشهر خسارت سیلاب بارندگی و سیلاب سیلاب خسارت سیلاب نماینده ولی فقیه در گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان