Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های فوتبال در جهان در سال ۱۳۹۸ تقویم شلوغ و جذابی مانند سال ۱۳۹۷ ندارد، اما در همین سال نیز اتفاقات مهمی و جذابی قرار است در فوتبال دنیا رخ دهد که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فینال لیگ قهرمانان اروپا

نخستین رویداد بزرگ فوتبالی که در سال ۱۳۹۸ در جهان رخ می‌دهد، فینال لیگ قهرمانان اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه در تاریخ ۱۱ خرداد و در ورزشگاه واندا مترو پولیتانوی شهر مادرید برگزار می‌شود. با توجه به حذف رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مقابل آژاکس، اروپا پس از سه سال، قهرمان جدیدی خواهد داشت.

لیگ ملت‌های اروپا

نخستین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، سال گذشته آغاز شد و چهار تیم پرتغال، سوئیس، هلند و انگلیس موفق شدند به مرحله نیمه نهایی این بازی‌های راه یابند. مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ با بازی پرتغال و سوئیس از یک سو و سپس ۱۶ خرداد با مسابقه انگلیس و هلند ادامه می‌یابد. فینال و رده بندی این رقابت‌ها نیز ۱۹ خرداد ماه برگزار می‌شود و نخستین قهرمان مسابقات لیگ ملت‌های اروپا، به جهانیان معرفی می‌شود.

هیجان در برزیل با کوپا آمریکا

تقویم جذاب و فشرده خرداد ماه همچنان ادامه دارد و رقابت‌های هیجان انگیز جام ملت‌های آمریکای جنوبی، از ۲۴ خرداد تا ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۶ استادیوم از ۵ شهر برزیل شاهد نبرد ۱۲ تیم از ۲ قاره آمریکای‌جنوبی و آسیا برای تصاحب جام قهرمانی ملت‌های آمریکای‌جنوبی خواهیم بود. برای اولین بار در تاریخ ۲ تیم آسیایی ژاپن و قطر به عنوان میهمان در جام حضور دارند و باید دید در نهایت کدام تیم جام قهرمانی قدیمی‌ترین تورنمنت ملی دنیا را بالای سر می‌برند. کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی کشورمان نیز، در نخستین رقابت جدی اش روی نیمکت کلمبیا، در این مسابقات شرکت می‌کند.

جام ملت‌های آفریقا

برخلاف همیشه جام ملت‌های آفریقا در ژانویه انجام نمی‌شود و رقابت‌ها از روز ۱۵ ژوئن یعنی تاریخ شمسی ۲۵ خرداد ماه (یک روز پس از آغاز کوپا امریکا)، به میزبانی کشور مصر انجام می‌گیرد. از پیش از این قرار بود کامرون میزبان این جام باشد، اما ضعف در مهیا کردن امکانات میزبانی و همچنین درگیری دولت کامرون با گروه‌های جدایی طلب در غرب کشور که این گرو‌ها تهدید کرده بودند، جام ملت‌ها را مختل خواهند کرد، باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی را از این کشور بگیرد و مصر را جایگزین کند. با توجه به بازیکنان بزرگی که قاره آفریقا دارد، قطعا این رقابت‌ها می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا از شهریور سال بعد آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان، باید در این رقابت‌ها به مصاف رقبای خود برود.

فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ و دیدار برگشت در تاریخ ۳ آذر برگزار می‌شود. امیداوریم امسال نیز مانند سال گذشته، کشور ما در فینال این بازی‌ها، نماینده داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند

 مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رییس، نواب رییس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رییس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: از موارد دیگری که در این نشست مطرح شد بحث سامانه ارکان قضایی بود. در واقع این سامانه به روز رسانی و در دسترس مسئولین ذیربط قرار گرفت. همچنین تصمیمات ارکان قضایی، سازمان لیگ فوتبال و کمیته داوران در چارچوب پیوست رسانه‌ای به موقع اعلام خواهد شد.

محمدنبی در پایان گفت: چیدمان داوران در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ برتر با هماهنگی و نظارت کارگروه تعیین شده لازم الاجرا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • ساعت بازی منچستریونایتد و شفیلدیونایتد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸