Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@04:59:14 GMT

در مناطق سیل زده: از قطع آب و برق تا سیمان رایگان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۰۹۹

در مناطق سیل زده: از قطع آب و برق تا سیمان رایگان

طبق آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده ۳۵ روستا در استان گلستان با بی‌آبی مواجه هستند و هفت روستا و یک سوم شهر آق قلا نیز برق ندارند. همچنین گاز درصد کمی از مشترکان استان مازندران قطع است.

 

از بین ۳۷۰ روستا در استان گلستان ۳۵ روستا همچنان با بی‌آبی مواجه هستند، چراکه به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو، رانش زمین و عدم دسترسی مشکل آب این روستاها برطرف نشده و عملیات آبرسانی با تانکر و آب‌های بسته‌بندی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین هفت روستا و یک سوم شهر آق قلا به دلیل امنیت، در تامین برق مشکل دارند.

 

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز اعلام کرده که در استان گلستان گاز هیچ یک از مشترکان قطع نشده، اما در استان مازندران یکی از خطوط لوله گاز به دلیل سیل، قطع و باعث شد گاز ۵۴ روستا قطع شود که در حال حاضر گاز ۹۵ درصد این مشترکان وصل شده است.

 

سیل چقدر به کشاورزان خسارت زد؟

 

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از استان گلستان و مازندران به کشاورزی و دامپروری تعلق دارد، این بخش‌ها هم از خسارت سیل روزهای اخیر بی نصیب نمانده‌اند و به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، سیل به بخش کشاورزی استان گلستان ۱,۰۹۰ میلیارد تومان خسارت زده که از این میزان ۷۶۰ میلیارد تومان به زیربخش زراعت، ۱۵۰ میلیارد تومان به زیربخش آب و خاک و زیرساخت‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان به زیربخش باغبانی و ۶۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان خسارت وارد شده است.

 

همچنین سطح اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان ۲۵۰ هزار هکتار بوده که حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالای ۹۰ درصد خسارت دیده‌اند و خسارت ۱۵۰ هزار هکتار دیگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بوده است.

 

طبق این گزارش، تلفات دام‌های سبک و سنگین استان مازندران نیز ۲۳۳۰ راس بوده و سیل به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰ واحد آبزی پروری این استان خسارت وارد کرده است.

 

خسارت سیل به بخش کشاورزی استان مازندران را ۵۵۵ میلیارد تومان اعلام شده که میزان خسارت سیل به باغات مازندران ۲۶۶ میلیارد تومان، زیر بخش آب و خاک و زیرساخت‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان، زیر بخش زراعت ۱۰۷ میلیارد تومان و زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان بوده است.

 

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، فقط ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی خسارت دیده در استان‌های گلستان و مازندران بیمه بوده‌اند.

 

سیمان رایگان برای بازسازی خانه‌های سیل زده

 

همچنین با توجه به آسیب جدی به منازل مناطق سیل آمده، رئیس بنیاد مستضعفان هم امروز در حاشیه بازدید از این مناطق اعلام کرد که سیمان مورد نیاز جهت بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در شهرها و روستاها به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی