Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@07:00:42 GMT

بلوف آخرالزمانی دولت آمریکا در دفاع از قوم یهود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۴۹۲

بلوف آخرالزمانی دولت آمریکا در دفاع از قوم یهود

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: پنج شنبه روز پوریم است، یکی از روز‌های تعطیل یهودیان برای گرامیداشت ملکه استر و مبارزه او برای نجات اسرائیل.

اما مایک پمپئو وزیر امور خارجه دونالد ترامپ در گفتگویی با شبکه خبری مسیحی تصمیم گرفت از این مناسبت با گفتن این سخنان یاد کند که در واقع ترامپ یک ملکه استر امروزی است که احتمالا برای نجات اسرائیل از دست ایران از سوی خداوند برگزیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گفتگو مصاحبه کنندگان از پمپئو پرسیدند: «یهودیان در سراسر جهان و در بیت المقدس از این واقعیت سخن می‌گویند که استر ۲۵۰۰ سال پیش با کمک خداوند قوم یهود را از دست هامان نجات داده است؛ و اکنون ۲۵۰۰ سال بعد هامان جدیدی در خاورمیانه ظهور یافته که می‌خواهد درست مثل هاما قوم یهود را از روی زمین محو کند: یعنی دولت ایران. آیا می‌توان گفت که پرزیدنت ترامپ به نوعی برای چنین زمانی در نظر گرفته شده تا همچون ملکه استر در مقابل تهدید ایران به قوم یهود کمک کند؟»

پمپئو در جواب گفت: «من به عنوان یک مسیحی با حتمیت معتقدم که چنین چیزی ممکن است. با توجه به اهمیت چشمگیر این مکان در امور دینی، دولت ما تلاش‌های زیادی را برای اطمینان از این که این دمکراسی، این دولت یهودی در خاورمیانه باقی می‌ماند انجام داده است. من اطمینان دارم که در این حوزه دست خدا بر سر ماست.»

بر زبان آوردن چنین سخنی از سوی عالی‌ترین دیپلمات آمریکایی کاری بسیار بی پروا و از سر بی احتیاطی است. حال غرور و نخوت باورنکردنی پنهان در گزاره‌ای که از دهان دیگر رهبران اوانجلیست دست راستی نظیر کشیش رابرت جفرس نیز شنیده شده به جای خود؛ این گزاره است که خداوند به شکلی ترامپ را مکلف به انجام تکلیفی کرده است. این خداوند نبود که ترامپ را برگزید؛ بلکه او برگزیده یک سیستم انتخاباتی قدیمی ۲۰۰ ساله بود که تصمیم اکثریت رای دهندگان آمریکایی را وارونه کرد.

اما نگرش پممپئو در مجموع تعجب برانگیز نیست. او پیرو یک دیدگاه آخرالزمانی رادیکال از انجیل است که بر این باور است به عنوان نشانه‌ای از پایان جهان، مومنان به بهشت «عروج» می‌کنند. پمپئو همواره این باور را در دیدگاه‌های سیاسی و نگرش خود نسبت به سیاست خارجی به کار بسته است. بسیاری از باورمندان این دیدگاه آخرالزمانی که از اسرائیل حمایت می‌کنند هیچ عشق و علاقه ویژه‌ای نسبت به قوم یهود ندارند، بلکه حمایت آن‌ها به این دلیل است که معتقدند وقتی کنترل سرزمین مقدس به دست یهودیان بیفتد، پیش بینی از راه رسیدن آخرالزمان محقق می‌شود.

اگرچه ایالات متحده از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل در سال ۱۹۴۸ از آن حمایت کرده، اما دولت ترامپ سیاست آمریکا نسبت به کشمکش اعراب و اسرائیل را به شدت دستخوش تغییر کرده است. ترامپ سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس انتقال داده و اجماع‌های بین المللی را بر هم زده است، از جمله این اجماع که به منظور استفاده مشترک اسرائیل و فسطینی‌ها از این شهر به عنوان پایتخت خود، ابتدا باید به یک راه حل دو کشوری همیشگی عمل شود. این هفته ترامپ از قصد خود برای به رسمیت شناختن کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان خبر داد؛ سیاستی که ایلان گلدنبرگ کارشناس امنیتی خاورمیانه آن را به عنوان اقدامی که برای منافع هر دو کشور آمریکا و اسرائیل زیانبار است و در مقابل تنها دورنمای انتخاب مجدد بنجامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسرائیل را فورا تقویت می‌کند رد کرده است.

دیپلمات‌های ناظر این وضعیت از ضرورت حفظ آرامش و خونسردی سخن می‌گویند. اگر وزیر امور خارجه آمریکا ترامپ را از منظر پیش بینی انجیلی می‌بینید، به روشنی پیداست که چنین آرامشی موضوعیت ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو قوم یهود دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است