Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@10:12:19 GMT

مناطق حفاظت شده اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۵۲۳

مناطق حفاظت شده اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز مناطق حفاظت شده استان پذیرای گردشگران و علاقه مندان به حیات وحش است، گفت: از بازدیدکنندگان انتظار می رود که دوستدار طبیعت باشند و با برخی اقدامات سبب آتش سوزی،از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب طبیعت نشوند.

مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استان اصفهان دارای زیستگاه های حفاظت شده ارزشمندی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق شکار ممنوع است،اظهار کرد: در ایام نوروز هیچ مشکلی برای بازدید و تفریح گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش در این مناطق وجود ندارد، اما باید با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست و در چهارچوب حفظ قوانین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در استان چهارمنطقه حفاظت شده کرکس ( واقع در شهرستان‌های نطنز و میمه)، قمصر و برزک (واقع در شهرستان کاشان)، کهیاز ( واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه ( در محدوده شهرهای دامنه و چادگان) وجود دارد، ادامه داد: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی (در محدوده اصفهان-بهارستان) و قمشلو ( در محدوده شهرهای شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون) پناهگاه موته ( واقع در شهرستان میمه) و پناهگاه حیات وحش عباس آباد ( محدوده نایین و خور وبیابانک)، تالاب بین‌المللی گاوخونی ( در محدوده شهر ورزنه) و ۱۲ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا،خارو، ستبله، کلاته، یخاب و ... از دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: از گردشگران و بازدیدکنندگان این مناطق انتظار می‌رود که در حفظ و پاکیزگی طبیعت کوشا باشند و زباله‌هاشان را جمع آوری کنند.  

وی اضافه کرد:خواسته ما از گردشگران این است که عبور و مرور در این مناطق از جاده‌های عمومی باشد و بی دلیل با ماشین در بیابان‌ها رانندگی نکنند زیرا این اقدام سبب ایجاد جاده جدید، از بین رفتن پوشش گیاهی و برهم خوردن آرامش منطقه و فرار وحوش می‌شود.  

 جمشیدیان گفت: از گردشگران اتنظار می‌رود که دوستدار طبیعت باشند، آتش روشن نکنند که سبب آتش سوزی، از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب طبیعت شود تا افراد دیگری هم از طبیعت و پتانسیل موجود لذت ببرند و روز خوشی را داشته باشند. 

کاهش آمار صید و شکار غیرمجاز در سال ۹۷ 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شکار و صید غیرمجاز از سوی گردشگران در این مناطق اتفاق افتاده است یا خیر، اظهار کرد: مواردی گزارش شده است که برای مثال افراد برای تفریح به این مناطق حفاظت شده امده‌اند و با چند موتور سیکلت با برهم زدن زدن آرامش طبیعت مشکلاتی نیز برای حیات وحش مناطق به وجود آورده اند و خواسته ما از گردشگران این است که با طبیعت این چنین رفتار نکنند زیرا نه به نفع خودشان و نه به نفع حیات وحش و طبیعت است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه آمار تخلفات و صید و شکارغیر مجاز سال ۹۷ نسبت سال‌های گذشته کمتر بوده است، تصریح کرد: مردم در راستای حفاظت از حیات وحش خیلی کمک کرده‌اند و به عقیده من این مهم سبب کاهش نسبی آمار تخلفات و شکارغیر مجاز حیات وحش شده است. 

جمشیدیان افزود: در آمار یازده ماه سال ۹۷، ۳۰۲ مورد صید و شکار غیر مجاز گزارش شده که از این شمار  ۳۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۹۲ مورد شکارغیرمجاز پرندگان و ۷۶ مورد شکارغیرمجاز پستانداران بوده است و حدود ۴۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضیط شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان قمیشلو گردشگران محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشه‌هایی از طبیعت بهاری غرب استان اصفهان + فیلم و تصاویر

غرب استان اصفهان در یک بخش کوهستانی واقع شده است و از طبیعت زیبا و بکری برخوردار است. در طول سال به دلیل بارش‌های زیاد دارای طبیعت سرسبزی است.

شهروند خبرنگار ما بخش‌هایی از طبیعت روستای کردسفلی از توابع شهرستان تیران و کرون که در غرب استان اصفهان واقع شده است را به نمایش گذاشته که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی              

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • طبیعت تماشایی اصفهان در روز‌های بهاری
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • گوشه‌هایی از طبیعت بهاری غرب استان اصفهان + فیلم و تصاویر