Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:35:56 GMT

نکاتی که سالمندان در مسافرت باید رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۵۳۹

نکاتی که سالمندان در مسافرت باید رعایت کنند

سالمندان پیش از سفر باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند و با پزشکشان مشورت کنند بنابراین مسافرت سالمندان به وضعیت سلامت و درمان آنان بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، مهم است که سالمندان هم پیش از سفر و هم در زمان سفر برای مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. رعایت برخی نکات سفر را برای افراد سالمند و خانواده‌هایشان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد سالمند اگر از داروهایی استفاده می‌کنند باید نحوه مصرف آن‌ها را در زمان سفر از پزشکشان سوال کنند همچنین باید پیش از سفر یک لیست از تمام داروهایی که باید مصرف کنند را تهیه کرده و برای این کار از پزشک یا کارمند بهداشتی کمک بگیرید. در این لیست باید هر دو نام تجاری و نام اصلی، مقدار دارو و زمان مصرفش نوشته شود همچنین سالمندان باید از پزشک یا کارمند بهداشتی و یا فردی از خانواده بخواهند که از وضعیت پزشکی فعلی‌شان و اینکه چگونه تحت درمان هستند، یادداشتی تهیه کند و در اختیارشان قراردهد علاوه بر آن لازم است افراد سالمند دفترچه بیمه خود را در سفر به همراه داشته باشند.

باید توجه کرد که بسیاری از افراد مسن مشکلاتی در پا و اندام تحتانی مانند تغییرناخن، زخم و گردش خون ضعیف در پاها و... دارند بنابراین باید کفش مناسب بپوشند. همچنین آفتاب‌سوختگی در زمان سالمندی می‌تواند بدتر از افراد دیگر باشد بنابراین سالمندان باید از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنند.

در عین حال سالمندان باید هنگام سفر لباس متناسب فصل را همراه ببرند، از قرار گرفتن در معرض تشعشعات، دود سیگار، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی، محیط‌های آلوده و غیربهداشتی خودداری و در صورت امکان واکسن‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

بنا براعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت، برای سالمندان استفاده از کلاه‌های نقاب‌دار با لبه پهن توصیه می‌شود. از طرفی اگر سالمندان قصد انجام سفرهای زیارتی در فصول گرم را دارند، بهتر است در مواقعی که هوا خنک‌تر است، این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالمندان سفر نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان

 حمید علیدادی سلیمانی گفت: با تلاش همکاران این شرکت ۱۵۰۰ دستگاه کنتور نصب شد که این تعداد در هشت سال گذشته بی‌سابقه بود.
 

وی افزود : کشاورزان می‌توانند با اقدام برای نصب کنتور هوشمند از تسهیلات بدون بهره استفاده کرده و هزینه‌های آب بهای خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هزینه آب مصرفی چاه‌های کشاورزی مجاز فاقد شمارشگر به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، بیان کرد: بر اساس بند "ب" تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلف شده‌اند از چاه‌های مجاز دارای کنتور هوشمند بر اساس برداشت مجاز آنها در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی کشاورزی و راهبردی (استراتژیک) کشور به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها معادل ۲۰۰ ریال و در صورت عدم رعایت شراط مذکور معادل ۵۰۰ ریال هزینه دریافت کنند.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: این در حالی است که برای چاه‎های مجاز فاقد کنتور هوشمند در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی و راهبردی تا سقف ظرفیت پروانه بهره‌برداری به ازای هر مترمکعب برداشت آب معادل ۳۰۰ ریال و در صورت عدم رعایت شرایط مذکور معادل ۷۰۰ ریال هزینه دریافت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین