Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی امواج متلاطم و خشمناک سیل مسیر پرشیب خود بسوی روستاها و خانه‌های مردم مازندران را می‌گشود و در آستانه سال نو مردم را غمدار کرد، مازندرانی‌ها به مدد هم‌استانی‌های خود شتافتند تا خوشی‌های خود را با سیل‌زدگان تقسیم کنند. نمی‌توان از فداکاری و ایثار بسیجیان، نیروهای امدادی و جوانان گروه‌های جهادی مطلبی ننوشت و از روحیه انقلابی و دینی آنها تمجید و ستایش نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پایان روزهای 97، مازندران شاهد بارندگی‌های ممتد و جاری‌شدن سیل از ارتفاعات و سرازیرشدن آن بسوی دشت و دریا بود.

اینکه هرساله این حادثه بصورت تکرار ضایعه برای مازندرانی‌ها در آمده و مطالبه آنان از ستاد بحران استان پیشگیری از بروز سیل با جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع و درختکاری در مناطق سیل‌خیز بالادستی است و این مطالبه هیچ‌گاه از سوی مسئولان جدی گرفته نشده، بجایی نمی‌رسد، نتوانست این بار با جاری‌شدن آب در منازل مردم و شناور شدن اثاث و لوازم زندگی‌شان در آب، مازنی‌ها را به بهانه فرارسیدن سال نو در قبال این رخداد مهم بی‌تفاوت کند.

در گام اول فرزندان بسیجی این استان بهمراه سپاهیان پاسدار انقلاب وارد میدان شده و به امدادرسانی سیل‌زدگان پرداختند تا نیروهای امدادی هلال‌احمر و...، رسیدند و کمک به سیل‌زدگان در مازندران با حجم بالا پیگیری شد تا غم بی‌خانمانی برای روستائیانی که تمام روستای‌شان به زیر آب رفته و آنها را از همه زندگی ساقط کرده بود، سخت دشوار نیاید.

با ورود مردم مازندران بویژه جمع‌آوری کمک از سوی معتکفین، که غالب آنها را جوانان تشکیل می‌دادند، تحمل رنج خسارات سیل بر سیل‌زدگان راحت‌تر انجام شد بخصوص آنکه دولت و بنیاد مسکن از کمک نقدی بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد.

فراتر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و دولت، این همدردی و به صحنه آمدن مردم و تعاون مازندرانی‌ها در یاری‌رسانی به هم‌استانی مصیبت‌زده خود درخور تحسین و التیام درد است؛ ضمن آنکه نباید جبران این خسارات به هر نحو ممکن از سوی دولت و ملت انجام شود.

طبخ غذای گرم و توزیع مواد غذایی و دراختیار قرار دادن پوشاک و وسایل گرم‌کننده از سوی مردم بسیار شوق‌انگیز و تحسین‌آفرین بود. بسیاری از مردم و جوانان انگیزه حضور و کمک‌رسانی خود را وظیفه دینی و انسانی در قبال هم‌نوع ذکر می‌کردند و این اقدام خود را شرط مسلمانی و انسانی می‌دانستند.

اگر از همه دردها و مصیبت‌های ناشی از سیل این روزهای شمال کشور بویژه بخش‌های مرکزی و شرقی مازندران بتوان چیزی نگفت، نمی‌توان از فداکاری و ایثار بسیجیان، نیروهای امدادی و جوانان گروه‌های جهادی مطلبی ننوشت و از روحیه انقلابی و دینی آنها تمجید و ستایش نکرد.

درود بر جوانان و مردم بزرگوار مازندرانی که سال 98 را با نوعدوستی و نمایش روحیه اسلامی در کمک به همنوع خود آغاز کردند و این آغاز نشانه اجابت دعای "حول حالنا الی احسن‌الحال" است. مبارک‌باد این تحول بر مازندرانی‌های عزیز که به سیل‌زدگان یاری می‌رسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم