Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای گردشگری و زیبای کامه علیا در 30 کیلومتری شمال شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی که در مسیر تردد زائران به مشهدالرضا(ع) واقع شده، یکی از جاذبه های طبیعی است که سالانه شمار زیادی از گرشگران را جذب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، روستای گردشگری و زیبای کامه علیا در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی که در مسیر تردد زائران به مشهدالرضا(ع) واقع شده،  یکی از جاذبه های طبیعی است که سالانه شمار زیادی از گرشگران را جذب می کند

 

جاده  این روستا راه آسفالته می باشد ، به همین خاطر رفت و آمد در آن به راحتی انجام می شود و با وسیله نقلیه خود براحتی می توان از فضای سرسبز آن استفاده و به محل باغات زیبای آن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روستا دارای آب هوایی بسیار خوش و فرحناک می باشد و دارای درختان سرسبز و پر میوه می باشد .

 

از آن جا یی که بین جاده تا خانه های روستایی کمی فاصله می باشد مسافران و گردشگران می توانند از این فضا به راحتی جهت استراحت و گذراندن زمانی برای تفریح و لذت بردن از این مواهب خدادادی استفاده نمایند که البته روز های تعطیل از روستا ها و شهر های مجاور به این مکان تفریحی می آیند و بدون هیچ دغدغه ای به اتراق می پردازند.

 

این روستا دارای مردمانی خوش اخلاق ،با ادب و مهمان دوست می باشد که با روی باز از مسافران استقبال می کنند.

 

در داخل این روستا دو مسجد قرار دارد که مسافران و گردشگران میتوانند جهت اقامه نماز یا استراحت از آن استفاده کنند.

 

این مکان گردشگری تولید کننده محصولات کشاورزی فراوانی از قبیل : سیب ،آلو ، آلوچه، گردو ، زرد آلو ،بادام ،خاکشیر ،ریواس ، پیاز ، سیب زمینی ،چغندر قند ، خربزه ، هندوانه ، گندم ، جو ، لوبیا ، نخود ، عدس ، لواشک ،رشته آش و… و لبنیات شامل شیر، کشک ،ماست ،بلغور شیر  می باشد.

 

مردمان مهمان نواز این روستا افرادی با ایمان و متعهد به ارزش های انقلاب و ایران هستند . این روستا دارای چندین شهید می باشد . از جمله شهید توکلی ، شهید رجعتی ، برادارن شهید صیاد و بقیه شهدا

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد

مرکز مدیریت راههای کشور محورهای دارای محدودیت تردد را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: - تردد از آزادراه تهران - شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است. همچنین ترافیک در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه بیشه سنگین است.

براساس این گزارش ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان، شنگلده و آب اسک گزارش شده و تردد در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

براساس این اعلام این مرکز ضمنا محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

مرکز مدیریت راههای کشور درباره آخرین وضعیت جوی اعلام کرد: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، سمنان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه گزارش شده است.

همچنین محور شریانی محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد. همچنین محور غیرشریانی هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه، عسلویه – گله دار، طبس – بردسکن، بیرجند - شوشود مسدود است.

براساس این گزارش محدودیت‌های ترافیکی در استان‌های تهران، البرز، آزادراه تهران - شمال (جنوب به شمال)، محور چالوس (جنوب به شمال) اعمال می‌شود همچنین محدودیت تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال (آزادراه و محور فوق) اجرا گردید.

دیگر خبرها

  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • عبور از رودخانه با طناب
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • طبیعت زیبای بهاری روستای داش آلمالو در آذرشهر
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا