Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:45:41 GMT

ایتالیا به پروژه «جاده و کمر بند چین» پیوست

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۱۹۰۱

به گزارش فارس، به نقل از اسپوتنیک، پس از اینکه شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز گذشته برای دیدار سه روزه به ایتالیا رفت امروز توافق پیوستن این کشور به طرح جاده و کمربند چین امضاء شد.چین که درگیر جنگ تجاری با آمریکا است برای بهبود شرایط و اوضاع به ایتالیا سفر کرده است. 

این توافق در کنار ده‌ها توافقی است که بین چین و ایتالیا در حوزه‌های صنایع انرژی، گاز و فولاد انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیوستن ایتالیا به پروژه جاده و کمربند چین نخستین کشوری از گروه G7  خواهد بود که به این پروژه پیوسته است.

روز گذشته سِرگی ماتّارلا رئیس‌جمهور ایتالیا اعلام کرد که پیوستن به این طرح می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای تقویت دوجانبه کشور در زمینه اقتصادی فراهم سازد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که جاده ابریشم به عنوان یک جاده دو طرفه برای دو کشور باشد و نه تنها امکان مبادلات انواع کالا بلکه مسیری برای مبادلات ایده‌ها و تفکرات نیز باشد.

شی جین پینگ همتای چینی رئیس‌جمهور ایتالیا هم گفت: به توافقات گسترده‌تری رسیدند در سال 2013 شی جین پینگ پروژه جاده و کمر بند را با هدف توسعه اقتصادی و تقویت روابط بین کشورهای منطقه اوراسیا ایجاد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایتالیا شی جین پینگ توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزاد راه تهران _کرج_قزوین پروژه لکه گیری و روکش  آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.   وی افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.   زندی فر خاطرنشان کرد:بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه( باند شمالی و جنوبی ) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند