Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@01:52:29 GMT

بارش شدید باران در جنوب و غرب کشور

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۱۳۱

بارش شدید باران در جنوب و غرب کشور

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ فروردین) علاوه بر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد، در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، افزایش ابرناکی و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی امروز (۴ فروردین) سامانه بارشی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور فعالیت می‌کند و از بعد از ظهر گستره فعالیت آن در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و غرب سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: فردا (۵ فروردین ماه) با تقویت این سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور بارش به مناطق مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز و مناطقی از شمال شرق کشور کشیده می‌شود و در بیشتر مناطق بارش شدت و میزان بالایی دارد به‌خصوص در جنوب لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان فارس.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه‌شنبه (۶ فروردین ماه) سامانه بارشی با اندکی حرکت به سمت شرق به فعالیت خود در همان مناطق ادامه می‌دهد و بارش‌ها عمدتاً به صورت باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و در اواخر وقت امروز (۴ فروردین ماه) و طی دوشنبه (۵ فروردین ماه) ارتفاع موج در غرب خلیج فارس به بیش از سه متر می‌رسد. همچنین امروز تنگه هرمز مواج است و دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶ فروردین) غرب دریای عمان و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان به وضعیت جوی پایتخت اشاره کرد و گفت‌: برای تهران در روز دوشنبه (۵ فروردین) آسمانی ابری همراه با بارش باران، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در برخی از ساعات رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۱۰ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۶ فروردین) آسمانی ابری همراه با بارش باران و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش باران دریای خزر هواشناسی احد وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد