Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان دولتی همراه با نیروهای امدادی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه آق قلا استان گلستان در منطقه حضور یافتند و در پی دستور مقام معظم رهبری برای تسریع خدمت رسانی شاهد تکاپوی بیشتر در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، در روزهای نخست سال جدید بخش های مختلف کشور شاهد بارش های فراوان بودند اما مردم استان گلستان به ویژه در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و گُمیشان از چند روز پیش با کم سابقه ترین بارش های رگباری و طغیان آب و جاری شدن سیلاب مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش ها و سر ریز شدن سدهای گلستان، وشمگیر و بوستان و طغیان رودخانه های دائمی و فصلی سطح وسیعی از شرق تا غرب گلستان را در نوار شمالی استان فرا گرفته است. با وقوع سیل در این منطقه مسئولان دولتی در کنار نیروهای امدادی به کمک مردم منطقه آمده اند.

 

از ساعات ابتدایی این حادثه مسئولان دولتی و در راس آنها وزیر کشور به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران در این منطقه در گفتگوهای تلویزیونی و همچنین با حضور در جمع مردم این قوت قلب را به داده اند که دیگر خطر طغیان رودخانه وجود ندارد و اقدامات برای جمع آوری آب ها از سطح جاده ها در حال انجام است. پس از این اقدامان مقام معظم رهبری با مشاهده وخامت اوضاع دستور ویژه ای را به رییس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تسریع روند خدمت رسانی به مردم منطقه صادر کردند.

متن دستور فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

«بسمه تعالی

سردار سرلشکر باقری

رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح

برابر اطلاع، سیل‌زدگان دو استان شمالی نیاز مبرمی به کمک و امکانات نیروهای مسلح دارند. دستور فرمائید علاوه‌بر آنچه تاکنون در آن مناطق به‌کار گرفته شده است، امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستید.

سید علی خامنه ای

۳ فروردین ۱۳۹۸»

 

پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر ضرورت گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران، وی در ابلاغیه ای به فرماندهان سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع دستور داد علاوه بر کمکهای انسانی، لجستیکی و بهداشتی که تا به حال انجام داده‌اند، در یک اقدام دقیق، همپوشانی شده و جهادی، حمایت های جامع و منسجم از آسیب دیدگان را تا زمان استقرار آرامش هموطنان عزیز ادامه دهند.


سرلشکر باقری در همین راستا امیر سرلشگر «عطاالله صالحی»، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را در راس یک هیات از فرماندهان عالیرتبه به منظور فرماندهی صحنه و ایجاد هماهنگی های لازم بین نیروهای لشکری و کشوری به مناطق سیل زده اعزام کردند.

 

در همین رابطه سردار «ابوالفضل شکارچی» با ارتباط تصویری با بخش خبری ساعت 9 امروز یکشنبه چهارم فروردین شبکه یک سیما درباره اقدامات انجام شده از سوی نیروهای مسلح برای مناطق سیل زده گلستان گفت: پس از دریافت دستور رهبر معظم انقلاب سردار باقری در دستوری امیر «صالحی»، جانشین خود را در راس یک هیات عالیرتبه نظامی برای بررسی منطقه اعزام کرد که هم اکنون در منطقه آق قلا مستقر هستند و فعالیت های خود را آغاز کردند.

 

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: سردار باقری دستورالعملی برای کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع صادر کرد تا همه این بخش ها همه امکانات و تجهیزات لجستیکی و سایر اقلام لازم برای امدادرسانی و کمک به مردم این منطقه را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه نیرهای مسلح از همان دقایق نخست این حادثه در کنار مردم منطقه حضور داشتند، گفت: با دستور رهبری و به دنبال آن دستور سردار باقری قرار شد همه امکانات از جمله بالگرد، شناور، امکانات بهداشتی و درمانی و پشتیبانی به این منطقه اعزام شود و تا رسیدن آرامش این نیروها در این منطقه حضور دارند.

 

این در حالی است که وزیر کشور این وعده را داده که ظرف 10 روز آینده برآوردی از میزان خسارت در این مناطق صورت می گیرد و پس از بررسی آن در دولت نسبت به تخصیص اعتبار برای جبران خسارات مالی مردم اقدام انجام می شود. درهمین رابطه «عبدالناصر رحمانی فضلی» شب گذشته (شنبه سوم فروردین ماه) در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بیان نتایج جلسه مدیریت بحران برای سیل اخیر پرداخت و با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به رییس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان و بهبود وضعیت سیل زدگان گفت: «این دستور تاثیر به سزایی در روند خدمت رسانی دارد و قرار است ظرف 10 روز آینده میزان خسارت وارده به منازل و اموال سیل زدگان برآورد و پس از تصویب در دولت، عملیات بازسازی آغاز می شود و با کمک های دولت در مراحل بعد، خسارات مادی مردم قابل جبران است.»

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه از چهارم فروردین ترمیم راه های ورودی به آق قلا آغاز می شود،  گفت: «اقلیم آب و هوایی و بارندگی ها تاکنون مانع از امدادهای هوایی شده بود اما از چهارم فروردین با حضور بیشتر نیروهای نظامی و امدادی اقدامات بهتری برای تسکین آلام مردم ارائه می شود.»

وی از تشکیل کمیته ویژه فنی تحقیق خبر داد و درباره فعالیت های این کمیته گفت: «این کمیته باید ظرف مدت 2 هفته با تحقیق و بررسی دقیق علت وقوع اصلی سیل در مناطق مسکونی و مشکلات مردم را گزارش کند. این کمیته به بررسی برخی کوتاهی ها در امداد رسانی را پیگیری و گزارش می کند.»

 

بنابراین گزارش برای بررسی بهتر خسارات وارده و اقدامات مورد نیاز شب گذشته جلسه مدیریت بحران استان گلستان به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در این جلسه وزرای کشور، نیرو، کشاورزی، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و بهداشت و درمان و امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان حضور داشتند.

وزیر نیرو با تشریح آخرین وضعیت آب و برق مناطق سیل زده گلستان گفت: با وقوع سیلاب حدود 400 روستا در معرض آسیب بودند که بلافاصله با قطع برق و سیستم آب شرب مواجه شدند و هم اکنون با تلاش ‌های صورت گرفته مشکل بخش زیادی از این روستاها برطرف شده و در روستاهای باقی مانده به دلیل این که معبری برای دسترسی به آنها وجود نداشته، نتوانستیم تجهیزات لازم را راهی کنیم ولی در تلاش هستیم مشکلات این مناطق بزودی برطرف شود.»


«رضا اردکانیان» خاطرنشان کرد: « در بخش آب شرب نیز حدود 400 روستا دچار مشکل شده بودند که در حال حاضر مشکل 35 روستا باقی مانده و تا رفع مشکلات این مناطق آبرسانی از طریق تانکر و توزیع آب بسته‌ بندی ادامه دارد.»

 

 

«محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کشاورزی بودن گلستان بر سامان دهی رودخانه های استان و رفع آب گریزی در کاهش خسارت سیل تاکید کرد و گفت: «علاوه بر این تکمیل عملیات زهکشی 280 هزار هکتار زمین های کم بازده تاثیر بسزایی در کاهش خسارت سیل استان دارد.»

 


«فرهاد دژپسند»، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز بر چاره اندیشی دقیق در تغییر ساختار سنتی کشاورزی و ممانعت از بروز خسارت سیلاب تاکید کرد.

 


«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی بر توسعه تجهیزات هواشناسی در کشور به ویژه در استان سیل خیز گلستان تاکید کرد.

 


«سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از ساماندهی گروه های بهداشتی و درمانی در ارایه خدمات به سیل زدگان استان گلستان ارایه و گفت: «اکنون دارو و امکانات درمانی و بهداشتی نسبتا کافی در استان فراهم و 14 گروه سیار و دو گروه ثابت نیز آماده ارایه خدمت به سیل زدگان هستند.»

 


آیت الله «سید کاظم نورمفیدی»، امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان نیز خواستار شتاب بیشتر در رفع دغدغه سیل زدگان و ایجاد آرامش برای آنها شد.

 

بنابراین گزارش دیگر وزرای دولت نیز اقداماتی را به زیرمجموعه های خود برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مناطق سیل زده محول کردند. در همین رابطه «محمدجواد آذری جهرمی» بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ستاره‌ مربع ها برای خدمت به مردم طراحی شده‌اند نه خالی کردن جیب آنها با بخت‌آزمایی‌ ها. از مدیران اپراتورها خواستم برای امداد رسانی در مواقع بحران، یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی طراحی کنند تا آنها از نیاز خدماتی آسیب‌دیدگان به صورت منطقه‌ای و به لحظه مطلع گردند.»

 

 

وزیر ارتباطات همچنین ساعاتی قبل با توجه به اخطاریه وقوع سیل در برخی استان های کشور از جمله خوزستان در توئیتی دیگر نوشت: «‏با توجه به احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها به‌ خصوص خوزستان، وضعیت «آماده‌باش» به مسئولین استانی ابلاغ شد. برای پیشگیری و امدادرسانی، نباید اختلال در شبکه داشته‌باشیم. وزارت ارتباطات تمامی امکانات خود را برای کمک به مردم و بازسازی زندگی آنها آماده کرده‌است. همه ‌با ‌هم می‌توانیم».

 

یادآور می شود: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به ۴ استان تحت تاثیر سیل برای اقدامات اولیه مدیریت بحران تخصیص یافته است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب گلستان اعتکاف مراسم اعتکاف سیلاب خسارت سیلاب خسارات سیل گلستان استان گلستان سیل گلستان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!