Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:15:28 GMT

گسترش کمک‌رسانی ارتش به استان‌های سیل‌زده شمال کشور

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۳۲۵

گسترش کمک‌رسانی ارتش به استان‌های سیل‌زده شمال کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر حسب ضرورت و وظیفه ذاتی خود از نخستین ساعات این سانحه طبیعی، در منطقه حاضر شده، لیکن در پی فرامین فرمانده معظم کل قوا و متعاقب آن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دامنه اقدامات خود در این مناطق را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس از شب گذشته امکانات و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز از قبیل وسایل مهندسی، بیل مکانیکی و لودر و همچنین ۱۵ دستگاه پمپ قوی تخلیه آب، علاوه بر تجهیزات بکار گرفته شده در روزهای قبل به منطقه ارسال شده است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تأمین لوازم و اقلام اولیه برای کمک‌رسانی به مردم، ادامه داد: همچنین ۵۰۰ تخته چادر، دو هزار تخته پتو و چندین هزار غذای کنسرو شده، همچنین شب گذشته بیمارستان صحرایی به منطقه اعزام شده و برای جابه‌جایی‌های هوایی نیز ۶ فروند بالگرد "شنوک" و ۲۱۴ و یک فروند هواپیمای "فرند شیپ" از پایگاه‌های آبیک، اصفهان و تهران نیروی زمینی ارتش در منطقه مستقر خواهد شد.

تقی‌خانی با اشاره به تمهیدات نیروی دریایی ارتش برای تسریع در امدادرسانی به مردم، یادآور شد: ۱۲ قایق "جی‌می‌نی آ" به همراه ۱۰ تیم غواص سه نفره و دو کامیون نیازهای اولیه، دارویی و بهداشتی و دو فروند بالگرد نیز از سوی نیروی دریایی ارتش به منطقه اعزام شده است.

سخنگوی ارتش ادامه داد: علاوه بر این تیپ‌های متحرک و هجومی ۱۳۰ و ۲۳۰ و همچنین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان نیروی زمینی و تکاوران و تفنگ‌داران نیروی دریایی در منطقه در حال کمک‌رسانی و تأمین امنیت مناطق و شهرها هستند.

وی با بیان اینکه امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش برای نظارت بر روند امدادرسانی به این منطقه عازم شده، گفت: علاوه بر کمک‌رسانی به مردم و تخلیه آب گرفتگی از معابر و منازل، اقدامات لازم برای آمادگی مواجهه با سیل احتمالی و کمک به مردم عزیز، در نظر گرفته شده است.

تقی‌خانی از آماده‌باش پادگان‌های گرگان، نوده، دوآب و بجنورد برای اسکان مردم خبر داد و افزود: به یکان‌های ارتش در پنج استان لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و دیگر مناطقی که احتمال وقوع مجدد سیل می‌رود، دستور آماده‌باش ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته امدادرسانی از ۲۷ اسفند ۹۷ با کمک به مسافران گرفتار در برف آغاز شد و همزمان با آب گرفتگی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان‌های شمالی به ویژه گلستان، استقرار ارتش در چندین منطقه از این استان صورت گرفت. تخلیه آب به صورت منزل به منزل، طبخ هزاران قرص نان و توزیع آب معدنی و خوراک کنسرو شده، استقرار بالگرد و قایق‌های ایمنی و وسایل اولیه به همراه نیروی انسانی از نخستین ساعات انجام شده است.

کد خبر 4574554

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی خانی ارتش جمهوری اسلامی ایران امداد رسانی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ «الهامی» با بیان اینکه عملیات وعده صادق، اقتدار نظام را به نمایش گذاشت، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود