Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@13:11:20 GMT

آماده باش 5 استان در پی هشدار سازمان هواشناسی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۳۴۶

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی بسیار قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه از غرب کشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربی کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی­­­ نوشت:
1) برای اطلاع دقیق از وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، با رئیس سازمان هواشناسی کشور مستقیما صحبت کردم که گزارش های هواشناسی حکایت از ورود سامانه بارشی بسیار قوی از غرب کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2) بیشترین بارش ها برای استان های لرستان ، خوزستان ، چهارمحال_بختیاری ، کهگیلویه_ بویراحمد و جنوب ایلام پیش بینی شده است .
3) با استانداران این استان‌ها جهت اطمینان از آماده‌باش کامل تماس گرفتم ، ستاد بحران در هر 5 استان تشکیل جلسه داده است و پیش بینی های لازم را انجام داده اند.
4) تاکید شد که از طریق صداوسیما و رسانه ها و در موارد لزوم به صورت حضوری به عشایر و روستاییان عزیز و کسانی که در مناطق جنگلی و در نزدیکی رودخانه ها و در چادرهای_مسافرتی اتراق کرده‌اند اطلاع رسانی شود و تمام فرمانداران این استان‌ها در آن ایام در آماده‌_باش_کامل باشند.   این سامانه از امروز تا سه شنبه در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق می شود. سازمان مدیریت بحران هم هشدار داد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جداً خودداری شود.
بنابر اعلام این سازمان، نفوذ توده هوای نسبتاً گرم، بارش باران و ذوب برف موجب افزایش شدت روان آبها و طغیان رودخانه ها در منطقه جنوب و جنوب غرب می شود.
بیشینه بارش این سامانه در استانهای آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی شده که با احتمال سیلابی شدن مسیرها و آبگرفتگی معابر همراه است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سامانه بارشی هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر