Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:53:43 GMT

وزیر کشور را استیضاح کنید!

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۵۶۴

فرارو: چطور استاندار یک استان، استان خود را - به هر دلیلی - در آستانه فروردین‌ماه، که به دلیل نوروز ماه بسیار حساسی است، رها کرده و به مرخصی خارج از کشور رفته‌ و عجیبت‌تر این‌که چطور مقام بالاتر او با این مرخصی موافقت کرده‌است؟

اسم این را می‌شود گذاشت مسئولیت‌پذیری؟ آن هم در آستانه نوروز که وضعیت استان مهمانپذیری مثل گلستان، در شرایط معمولی هم، غیرطبیعی یا شبه‌بحرانی است!

فقط منش رفیق‌بازی و باندبازی بین مسئولان می‌تواند، به چنین وضعیتی منتهی شود؛ به اینکه یک استاندار در یک شرایط حساس به مرخصی خارج از کشور برود و مافوق او با این مرخصی موافقت کند!

گیرم که استاندار مثلا به دلیل درمان بیماری یا به خاطر حل مسائل خانوادگی، مجبور بوده‌ است استانداری را رها کند (یا به خارج کشور برود)، یقینا در چنین شرایطی باید استعفا می‌داد تا به کار شخصی خودش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌شود هم استاندار بود و مثل یک کارمند معمولی رفتار کرد.

من در چند تجربه مدیریتی کوچک و کوتاه مدت، جرات این‌ را نداشتم که مجموعه چند ده نفره تحت مدیریت خود را برای دو روز رها کنم، پس چگونه است که مدیریت کلان یک استان بدون حضور استاندار، به عنوان مسئول و نماینده عالی دولت در استان، به حال خود رها می‌شود؟

سومدیریت در ابعاد گوناگون سیلاب اخیر شمال، کاملا آشکار است؛ گزارش‌های میدانی، اساسا موید بحران و ناهماهنگی در «ستاد مدیریت بحران»(!؟) است چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه‌ای و استانی.

بهتر است عملکرد وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران را در موارد پیشین، مثلا زلزله منطقه کرمانشاه و سایر موارد مشابه در چند سال اخیر به یاد آورید.

با این همه جای تعجب و افسوس است که حداقل نمایندگان شهرهای آسیب‌دیده از چنین سومدیریت‌هایی در چند سال اخیر، هیچکدام برای استیضاح وزیر کشور اقدامی نکرده‌اند!

آیا حمایت‌های مرسوم و معروف علی لاریجانی، رئیس مجلس، از رحمانی فضلی را در این‌باره باید موثر دانست یا زد و بندها و بده و بستان‌های گاه و بیگاه برخی از بین نمایندگان و وزرا را؟

توضیح:
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور استاندار گلستان در مناطق‌ سیل‌زده این استان گفته‌بود: استاندار گلستان از یک ماه پیش تقاضای مرخصی برای حضور در خارج از کشور برای حل مشکلات خانوادگی کرده بود و بنابراین به خارج از کشور اعزام شد.

چگونگی «اعزام» این استاندار به خارج از کشور، احتمال استفاده از امکانات دولتی در این اعزام و پرسش‌هایی از این دست، از دیگر سوالاتی است که دراین‌باره مطرح است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: استیضاح سیل شمال استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد

ایسنا/اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد.

کاظم دبیر ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی یکی از معضلات کشورهای در حال توسعه را از خود بیگانگی‌ و در مقابل این از خودبیگانگی، خودآگاهی را بهترین کلمه دانست و افزود: هویت‌بخشی و هویت‌شناسی برای بازگشت به خویشتن اساسی‌ترین موضوع است.

وی افزود: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری این هویت برای آگاه‌کردن و شناساندن آن به نسل جدید موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به باورهای قومی و قبیله‌ای، زبان مادری، مذهب، ادبیات و حماسه‌ها به عنوان بخشی از هویت و تاریخ، گفت: این هویت علاوه بر اینکه در زمینه فرهنگی کارکرد دارد، در بحث سیاسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد در خصوص هویت شناسی، کمک گرفتن از موزه‌هاست که شامل آداب، سنن و فرهنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل موزه‌ها را موثر در آموزش نسل جدید، تشدید حس تعلق‌خاطر و احساس خوب به گذشته، تربیت، منزلت قومی و ملی و خودآگاهی دانست و اشاره کرد: تولید، بازتولید و بازنمایی هویت از اهداف این کنفرانس می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه استان اردبیل در میان ۱۰ استان برتر در بحث گردشگری و دارای تاریخ فاخر، معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ آنرا حائز اهمیت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه را امری مهم برای نیل به این هدف دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد: مقاله‌های رسیده به کنفرانس از لحاظ کمی و کیفی باعث رشد شود و در بحث اجرایی نیز کارکرد داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند