Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:05:58 GMT

جراحی دقیق‌تر با کمک اسپیکر هوشمند!

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۵۸۵

جراحی دقیق‌تر با کمک اسپیکر هوشمند!

پژوهشگران آمریکایی، اپلیکیشن جدیدی برای اسپیکرهای هوشمند طراحی کرده‌اند که می‌تواند به پزشکان در جراحی دقیق‌تر کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورک‌الرت، پژوهش جدیدی که در "دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو" (UCSF) انجام شده، نشان می‌دهد اسپیکرهای هوشمندی که معمولاً در خانه استفاده می‌شوند، برای به کار رفتن در اتاق عمل و کمک کردن به جراحان نیز قابل برنامه‌ریزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپیکرهای هوشمند به پزشکان اجازه می‌دهند با کمک "رادیولوژی مداخله‌ای" (IR)، سوالات مورد نظر خود را بپرسند و اطلاعات مورد نیاز برای درمان بیمار را به دست آورند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو، اپلیکیشنی برای اسپیکر خانگی گوگل ابداع کرده‌اند که می‌تواند سوالاتی که با صدای انسان پرسیده می‌شوند، پردازش کند و پیشنهاداتی برای بهبود انجام کار بدهد. اگر رادیولوژی مداخله‌ای نیاز به دانستن اندازه ابزار پزشکی داشته باشد، اسپیکر هوشمند می‌تواند اندازه مناسب را با سرعت و دقت و براساس موقعیت ارائه دهد تا پزشکان، تصمیم نهایی را با دقت بیشتری بگیرند.

"کوین سیلز" (Kevin Seals)، متخصص رادیولوژی مداخله‌ای دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: هنگامی که پزشک در اتاق عمل مشغول جراحی است، نمی‌تواند از رایانه استفاده کند. رادیولوژی مداخله‌ای می‌تواند اطلاعات دقیق پزشکی را به موقع به پزشکان برساند تا این مشکل برطرف شود. اسپیکر هوشمند نیز به پزشکان کمک می‌کند تا با سرعت و دقت بیشتر و با توجه به نیازهای بیمار تصمیم بگیرند.

سیلز افزود: در حال حاضر، صدها نوع ابزار برای جراحی وجود دارند که موجب می‌شوند تصمیم‌گیری برای پزشکان دشوار باشد. این فناوری، به پزشکان امکان می‌دهد تمرکز بیشتری بر درمان بیماران داشته باشند و زمان و انرژی کمتری برای پرداختن به نکات فنی ابزار صرف کنند.

پژوهشگران قصد دارند ساخت این فناوری و گسترش آن را ادامه دهند تا کارایی آن را افزایش و هزینه را کاهش دهند.

این پژوهش، در نشست سالانه علمی " SIR" ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیکر هوشمند جراحي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد