Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: اماکن عمومی استان از جمله مدارس، مساجد و حسینیه ها و سالن های ورزشی باید در نوروز و سایر ایام آمادگی اسکان اضطراری مسافران در هنگام وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان قزوین افزود:دستگاه های متولی مربوط به این اماکن عمومی باید آمادگی این فضاها را بویژه در ایام نوروز برای اسکان اضطراری بررسی کرده و هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: تمام تیم های خدمات رسان استان در ایام نوروز باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل و 100 درصد باشند.
استاندار قزوین گفت: اگر مردم در مواقع بحرانی نگران شوند بهتر است از این آسیب بینند و اگر خطری جایی را تهدید می کند باید به هر شکل ممکن اطلاع رسانی شود.
زاهدی ادامه داد: متاسفانه در مواقع بحرانی به فکر رفع مشکلات می افتیم و این در حالی است که مدیریت بحران متمرکز بر پیشگیری است.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و نابودی جنگل ها شرایط را در حوزه مدیریت بحران مشکل کرده است،افزود: در ایجاد تاسیسات و جانمایی ها با مشکلات نیز زیادی روبرو هستیم تا جایی که سدهایی ساخته ایم که بعدها در بالادست آن بند و یا سد دیگری احداث کرده و با این کار منجر به نابودی هر 2 سد می شویم.
زاهدی در ادامه بر ایجاد یک تیم فنی در استان برای بررسی طرح های عمرانی در دست ساخت و وضعیت ایمنی آنها در مقابل حوادث،مصوبات این تیم فنی باید برای دستگاه های اجرایی الزام آور باشد و تا رفع نواقص طرح ها هیچ دستگاهی حق ادامه ساخت پروژه خود را نخواهد داشت.
وی با اشاره به وقوع سیل در استان های گلستان و مازندران طی روزهای گذشته،گفت: در بحران باید همواره بدبینانه ترین حالت را متصور باشیم و برای حل مشکلات احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم.
استاندار قزوین در ادامه از کمیته امداد و هلال احمر خواست تا در تمامی شهرستان های استان مکان هایی را برای جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان گلستان و مازندران اختصاص دهند.
زاهدی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیلاب طی روز جاری تا چهارشنبه، گفت: همه نیروهای امدادی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باید در آماده باش کامل قرار داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت وارد عمل شوند.
وی همچنین گفت: شهرداری ها باید به منظور جلوگیری از ایجاد سیلاب در داخل شهرها، پاکسازی پل های درون شهری و یا نزدیک شهرها را به صورت مستمر و دوره ای اجرا و بر آن نظارت کنند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران اسكان اضطراري استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین