Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - روزنامه وال استریت ژورنال در نوشتاری تحلیلی، کاهش سرمایه گذاری خارجی، دریافت مالیات های سنگین، افزایش قیمت حامل های انرژی، خروج نیروی کار فعال از عربستان و کاهش سودآوری شرکت های تجاری را از جمله عوامل ناکامی برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور دانسته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت؛ مسئولان عربستان خود اقرار می کنند که اصلاحات اقتصادی در این کشور نه تنها آسان نبوده، بلکه 'درد اقتصادی' به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نوشتار آمده است که سطح سودآوری شرکت های تجاری اخیرا کاهش یافته و همزمان با کم شدن حجم سرمایه گذاری های خارجی، بسیاری از کارکنان خارجی شاغل در عربستان، این کشور را به علت وضع مالیات های سنگین ترک کرده اند. دریافت مالیات های سنگین از شرکت هایی که از نیروی خارجی استفاده می کنند، همچنین باعث شده بیش از یک میلیون نیروی کار فعال، عربستان را ترک کنند.
وال استریت ژورنال همچنین افزایش قیمت بنزین و گاز و اعمال مالیات های جدید در دو سال اخیر را از جمله عوامل نارضایتی بسیاری از شهروندان عربستانی می داند که باعث شده نسبت به برنامه های اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد این کشور خوش بین نباشند.
از سوی دیگر اقتصاد عربستان در سال 2018 با کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی مواجه بود به گونه ای که پس از سرمایه گذاری به ارزش هفت میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2016، این کشور با کاهش شدید سرمایه گذاری خارجی در سال 2018 مواجه شد و این رقم به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید.
بسیاری از شرکت ها هم در گزارش پایان سال خود، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به میزان پنج درصد و افزایش قیمت حامل های انرژی را از عوامل منفی در کاهش سودآوری در سال 2018 اعلام کرده اند.
بسیاری از شرکت های اقتصادی هم اعلام کردند که درآمدهای آنها در سال 2018 با کاهش شدید تا 45 درصد مواجه شده و وادار شده اند بسیاری از نمایندگی های خود را تعطیل کنند.
عربستان قصد داشت با اجرای برنامه چشم انداز 2030، اقتصاد خود را از یک نظام وابسته به درآمد صادرات و فروش نفت خام به مرکز تجارت بین المللی در تقاطع آسیا، اروپا و آفریقا تبدیل کند، اما قتل جمال خاشقچی 0روزنامه نگار منتقد سعودی) و مداخله این کشور در جنگ یمن، ریاض را با بحران و چالش های متعدد سیاسی و اقتصادی مواجه کرده است.
خاورم*9469*1486**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رياض عربستان اصلاحات اقتصادي در عربستان وال استريت ژورنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید اظهار کرد: وعده صادق نشانگر منطق مقاومت و هجوم بر دشمن بود و نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی شد بلکه به ثبات بازار کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق نمود.

امام جمعه اقلید تاکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است اقدام کرده و نقشه‌ای روشن و اقداماتی نقطه‌زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه کرده و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را هدف قرار دهد.

وی گفت: باید بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش داد.

کد خبر 6095617

دیگر خبرها

  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید