Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علیرغم سیاست رسمی و ادعایی دولت انگلیس مبنی بر لزوم توسل طرف‌های درگیر جنگ در یمن به راه‌حل سیاسی و مذاکره برای پایان دادن به جنگ، رسانه‌های انگلیسی از حضور نظامیان ویژه این کشور در یمن برای کمک به عربستان سعودی و جنگ با انصارالله یمن خبر می‌دهند.

پایگاه «دیلی میل» بامداد امروز یکشنبه گزارش داده که درعملیات محرمانه نیروهای ویژه نظامی انگلیس در یمن علیه نیروهای انصارالله، حداقل ۵ نظامی انگلیسی زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه انگلیس با انتقاد از مشارکت انگلیس در جنگ علیه یمن، این تیتر را برای این خبر انتخاب کرده است: «جنگ کثیفِ محرمانه ما: پنج نظامی ویژه بریتانیایی در حالی که در کارزار مرگبار عربستان سعودی که سبب مرگ و قطحی برای میلیون‌ها نفر شده، زخمی شدند».

بنا بر این گزارش، این نظامیان انگلیسی بخشی از نیروهای واحد «سرویس دریایی ویژه» هستند که به صورت محرمانه در حال عملیات علیه نیروهای انصارالله یمن هستند.

طبق گزارش «دیلی میل»، نیروهای این واحد ویژه طی درگیری در استان «صعده» در شمال یمن از ناحیه پا و دست زخمی شدند.

این رسانه انگلیسی همچنین خبر داده که همین هفته گذشته تعدادی مهندسان نیروی هوایی این کشور به عربستان سعودی رفتند تا هواپیماهای سعودی را تعمیر کنند.

بنا بر این گزارش، این نظامیان انگلیسی بخشی از نیروهای واحد «سرویس دریایی ویژه» هستند که به صورت محرمانه در حال عملیات علیه نیروهای انصارالله یمن هستند.

بنا بر گزارش «دیلی میل»، نیروهای این واحد ویژه طی درگیری در استان «صعده» در شمال یمن از ناحیه پا و دست زخمی شدند.

این رسانه انگلیسی همچنین خبر داده که همین هفته گذشته تعدادی مهندسان نیروی هوایی این کشور به عربستان سعودی رفتند تا هواپیماهای سعودی را تعمیر کنند.

«اندرو میچل» سیاستمدار عضو حزب حاکم محاظه‌کار و عضو پیشین ارشد کابینه «دیوید کامرون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای درباره مشارکت محرمانه انگلیس در جنگ یمن واکنش نشان داده است.

او تاکید کرده که انگلیس در جنگ عربستان سعودی در یمن «به طرز شرم‌آوری همدست» است و دولت باید درباره نقش نظامیان انگلیس در یمن به پارلمان توضیح بدهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • یک سوال از بی بی سی ؛ چگونه نیکا بعد از تعرض و قتل، با مادرش تماس گرفت! | رسانه انگلیسی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد