Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@07:10:05 GMT

بهترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۲۵۹

بهترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است افرادی که قصد کاهش وزن دارند، در طول هفته حداقل 5 روز را به انجام ورزش های هوازی همچون دویدن آهسته، پیاده‌روی تند، طناب زدن و دوچرخه‌سواری اختصاص دهند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، ورزش‌های هوازی مناسب‌ترین ورزش برای کاهش وزن به شمار می‌روند. بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با توجه به وضعیت فردی و شرایط فیزیکی در طول هفته باید حداقل ۵ روز را به انجام ورزش‌های هوازی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با انجام ورزش‌های هوازی برای رسیدن به هدف، حداقل باید یک ساعت در روز را به تمرین اختصاص داد و بهترین شیوه تقسیم آن به دو ست ۳۰ دقیقه‌ای است چون تأثیر بیشتری بر سوخت و ساز بدن خواهد داشت. البته در ابتدا باید تمرین‌های ورزشی از شدت و مدت کم شروع و به‌تدریج بر شدت و میزان آن افزوده شود.

دویدن آهسته، تند راه رفتن، طناب زدن یا دوچرخه‌سواری جز ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند. بنابراین اگر جزو افراد شاغل و اضافه وزن دار هستید که در طول روز فرصتی برای فعالیت ورزشی ندارید می‌توانید در رفت و آمد به محل کار پیاده‌روی تند داشته باشید یا در صورتی که برایتان امکان دارد از دوچرخه استفاده کنید، در غیر این صورت صبح‌ها قبل از رفتن به کار، ساعتی را به طناب زدن اختصاص دهید.

انجام تمرینات دراز نشست کوتاه جهت تقویت عضلات شکم و کاهش دور شکم نیز موثر است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کاهش وزن ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود، ما کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: هفته آینده مراسم تجلیل از 1517 تن از قهرمانان و دست اندرکاران ورزش که سال گذشته برای کشور افتخارآفرینی کردند با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و 230 میلیارد تومان پاداش این عزیزان است.

وی افزود: متولی المپیک، کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش هم کمک می‌کند خصوصا در رشته‌های المپیکی مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری.

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

هاشمی تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیات دولت می رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • فیل فودن بهترین بازیکن فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود