Web Analytics Made Easy - Statcounter

آناهید کارشناس تغذیه شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با توجه به شروع رشد قارچ‌های محلی و طبیعی در منطقه شهروندان نکات ذیل را رعایت کنند:

از چیدن، خریدن و مصرف قارچ‌های روییده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز نمایید.

پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت سمی بودن آن‌ها را از بین نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن درون دهان امتحان کنیم.

در صورتیکه مطمئن نیستید قارچ سمی است یا نه ، هرگز آن را نخورید.

به قارچ‌های وحشی نا آشنا دست نزنید، زیرا خطر مسمومیت از طریق پوست نیز وجود دارد.

اگر به قارچ وحشی نا آشنایی دست زدید دست خود را به چشم، دهان و پوست خود نزنید؛ و فرد مسموم شده را هر چه سریعتر و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل کنید.

جلوی تخلیه معده و استفراغ فرد مسموم شده را نگیرید.

انتهای پیام / س خ

رعایت موارد بهداشتی برای مصرف قارچ بهاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم