Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@16:10:53 GMT

اقدامات ارتش در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۱۵۷

اقدامات ارتش در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

به گزارش جهان نيوز، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی درباره آخرین اقدامت ارتش برای کمک به سیل‌زدگان گفت: مجموعه ارتش جمهوری اسلامی از روز ۲۷ اسفند ماه یعنی درست زمانی که مسافران نوروزی با کولاک مواجه بودند برای کمک به آنان وارد عمل شد و با استفاده از یگان‌های خود در منطقه به کمک مردم گرفتار در کولاک و برف شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور یگان‌های ارتش حاضر در منطقه و در همکاری با ستاد بحران امکانات خود اعم از امکانات پروازی، پمپ‌های تخلیه آب، امکانات غذایی و اسکان مردم را وارد عمل کردند.

وی ادامه داد: پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا اقدامات ارتش در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تشدید یافت و از طرف فرمانده کل ارتش به تمامی یگان‌های حاضر در منطقه دستور داده شد با توان بیشتر به کمک مردم بشتابند، در همین راستا یک محموله شامل امکانات خوراکی بهداشتی و بیمارستان صحرایی شامل ۲ هزار تخته پتو، ۵۰۰ چادر و سایر امکانات مورد نیاز به منطقه اعزام شد همچنین نیروهایی از تیپ ۶۵ نوهد و ۱۰ تیم سه‌نفره غواصی از نیروی دریایی ارتش نیز به منطقه اعزام شده‌اند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: علاوه بر دو بالگردی که در منطقه حاضر بودند دستور داده شد تا بالگردهایی از پایگاه‌های اصفهان، آبیک و پایگاه دریایی نداجا نیز به منطقه اعزام شوند. همچنین امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز ساعاتی پیش برای نظارت به عملیات کمک‌رسانی به منطقه اعزام شده است، علاوه بر این به تمامی پادگان‌های ارتش دستور داده شده تا در صورت نیاز به موضوع اسکان مردم کمک کنند.
  منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه ۹ ساله اظهار داشت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش با اعزام نخستین گروه از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر همچنین تاکید کرد: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

وی افزود: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

کد خبر 846981 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج عمره فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت فراجا عربستان

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند