Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:33:32 GMT

کشته شدگان توفان ایدای در آفریقا به ۶۰۵ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۴۷۵

به گزارش ایرنا، سی ان ان افزود: توفان ایدای از یک هفته گذشته کشورهای موزابیک، زیمبابوه و مالاوی را در نوردیده است.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: تاکنون بیش از 90 هزار نفر از افرادی که در موزابیک تحت تاثیر این توفان قرار گرفته بودند، نجات داده شده اند.
تارنمای شبکه خبری بی.بی.سی نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: بیشترین شمار تلفات توفان ایدای در کشور موزابیک بوده و بنا بر اعلام 'سلسو کوریا' (Celso Correia) وزیر 'زمین و محیط زیست' موزامبیک، شمار کشته شدگان ناشی از این توفان از 242 به 417 تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی.بی.سی مجموع شمار کشته شدگان در این سه کشور آفریقایی را بیش از 700 نفر گزارش کرد و افزود: توفان ایدای در زیمبابوه تاکنون 259 نفر و در مالاوی نیز 56 نفر را کشته است.
توفان استوایی ایدای که در مورخ چهارم مارس (برابر با 13 اسفند ماه 1397) شکل گرفت، با وزش بادهایی به سرعت 195 تا 205 کیلومتر بر ساعت کشورهای جنوب شرقی آفریقا همچون موزامبیک، مالاوی، زیمبابوه و جزیره ماداگاسکار را در نوردید که شدیدترین توفان دراین بخش از آفریقا از سال 2008 بدین سو به شمار می رود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت

فرزانه کوشا   اظهار کرد: وزش باد شدید امروز در زاهدان موجب شد یک دیوار بر روی تعداد هفت نفر از همشهریان زاهدانی سقوط کند.

وی ادامه داد: این افراد توسط خانواده به بیمارستان منتقل شدند که پس از معاینات و اقدامات درمانی یک نفر فوت، یک نفر ترخیص و پنج نفر در اورژانس بستری شدند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان گفت: به دنبال فروریختن دیوار به دلیل وزش باد، مریم براهویی ۱۳ ساله بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل و با وجود cpr متاسفانه فوت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • شمار پیکرهای شهدای کشف شده در بیمارستان ناصر در غزه به 310 پیکر رسید
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم