Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:08:37 GMT

کاهش دما و بارندگی در گیلان از امروز

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۵۷۴

کاهش دما و بارندگی در گیلان از امروز

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، وزش باد و بارندگی (بعضی نقاط شدید) در استان از اواخر وقت امروز (یکشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است بنابراین از امروز بویژه عصر و شب، شرایط برای بارندگی و وزش باد، کاهش دما و احتمال رعدوبرق تا روز چهارشنبه فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی روز دوشنبه با تقویت توده هوای سرد و ناپایدار، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط استان شدید می باشد و برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی، بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.
غلامی با تصریح اینکه بطور متوسط کاهش شش تا 11 درجه ای دمای هوا مورد انتظار است، گفت: در برخی نقاط استان آبگرفتگی، جاری شدن سیلاب و احتمال بالاآمدن آب رودخانه ها پیش بینی می شود ضمن اینکه وزش باد برای برخی نقاط استان بویژه سواحل و ارتفاعات، گاهی شدید بوده و لغزندگی جاده ها، مه آلودبودن هوا و کاهش دید افقی مورد انتظار است.
به گفته سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان؛ طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای ارتفاعات و گردنه های برفگیر گیلان و استان های همجوار شامل قزوین، زنجان، مازندران و اردبیل بارش برف و کولاک پیش بینی می شود و طی این مدت دریا نیز مواج و طوفانی است.
وی از بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، مرغداری ها ، گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و ... خواست تمهیدات لازم را بعمل آورند و به مسافران نیز توصیه کرد که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
غلامی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک در ارتفاعات، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.
وی آسمان فردا در استان را ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد(پاره ای نقاط شدید) ، ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
به گفته سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان ، بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته با 18 درجه مربوط به منجیل و رودبار و کمینه دمای استان برای فردا با صفر درجه مربوط به دیلمان و جیرنده است.
وی بیشینه دمای امروز رشت را نیز 15 درجه و کمینه دمای فردای مرکز گیلان را نیز شش درجه ذکرکرد.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي گيلان بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند

سعید کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

وی افزود: رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و در راستای کاهش خسارت‌ها به توصیه کارشناسان کشاورزی نیز توجه کنند.

آذربایجان‌غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش باران و تند باد‌های لحظه‌ای بود این بارش‌های رگباری در اغلب مناطق استان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد