Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@03:46:49 GMT

با این نمایشگر هوشمند دنیای واقعی را از دور کنترل کنید + ویدیو

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۷۷۶

با این نمایشگر هوشمند دنیای واقعی را از دور کنترل کنید + ویدیو

‍‍‍‍‍‍

ایتنا - این فناوری در اصل یک رایانه لوحی 15 در 15 اینچ را شامل می‌شود که inFORM نامگذاری شده است و طراحی پیچیده‌ای دارد. دو دانشجوی دکترا در دانشگاه MIT پروژه عجیبی ارایه کردند که با قابلیت‌های متفاوت خود مورد توجه همگان قرار گرفته است. محصول ارایه شده از سوی این دو دانشجو یک رایانه لوحی مجهز به موتورهای هوشمند و صفحه یکپارچه مجهز به پین‌های متحرک را شامل می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد از راه دور و در آن واحد به صورت فیزیکی دنیای واقعی در طرف دیگر نمایشگر را لمس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا به نقل از پاپیولار-مکانیکس، اگرچه این محصول بر اساس یک ایده ساده مطرح شده است، ولی فناوری ساخته شده مبتنی بر آن بسیار پیچیده است.

«دانیل لِیتینگر» یکی از دو دانشجو در این خصوص توضیح داد: «ما از اسباب‌بازی‌های ساده‌ای الهام گرفتیم که چندین پین را روی یک سطح صاف شامل می‌شوند و فرد می‌تواند با فشار دادن دست خود زیر پین‌ها، آنها را به سمت بالا هدایت کند و از این طریق اشکال مختلف را ترسیم کند».

این فناوری در اصل یک رایانه لوحی 15 در 15 اینچ را شامل می‌شود که inFORM نامگذاری شده است و طراحی پیچیده‌ای دارد. در مقابل این نمایشگر صفحه حاوی پین‌ها قرار دارد و هر پین که در واقع یک مهره متحرک کوچک است به یک موتور مجزا متصل شده است.

روی این صفحه 900 پین قرار دارد و عرض هر کدام از آنها حدود نیم اینچ محاسبه می‌شود و بنابراین زیر صفحه مذکور 900 موتور کوچک جاسازی شده است. هماهنگ کردن 900 موتور مکانیکی به صورت متراکم و در کنار یکدیگر فرآیند بسیار دشواری است که این دو دانشجو موفق به انجام عمل مذکور شده‌اند.

نمایشگر متصل به این صفحه سخت‌افزاری به صورت تعاملی عمل می‌کند و بنابراین کاربر از طریق یک اتصال دیجیتالی می‌تواند با این سیستم ارتباط برقرار کند. سیستم به یک رابط کاربری هوشمند متصل شده است تا در نهایت نمایشگر دیجیتالی و صفحه کلید سخت‌افزاری به صورت یکپارچه عمل کنند.

زمانی که کاربر در نقطه دیگر دستان خود را متناسب با نمایشگر و صفحه کلید سخت‌افزاری حرکت می‌دهد، پین‌ها به تناسب آن شروع به حرکت می‌کنند و در نتیجه این اتفاق صفحه کلید سخت‌افزاری به گونه‌ای عکس‌العمل نشان می‌دهد که کاربر در دنیای واقعی در حال حرکت دادن دستان خود است.

این دو دانشجو محصول جدید خود را بر اساس نرم‌افزار سه‌بعدی مدل‌سازی CAD تولید کردند و بر این باورند که دستگاه یاد شده می‌تواند در صنایع مختلف به خصوص حوزه درمان کاربردهای فراوان داشته باشد.
در اینجا می‌توانید تصویر ویدیویی مربوط به این محصول عجیب و متفاوت را تماشا کنید.
  ویدئو  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: نمایشگر لمسی تبلت هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد

اپلیکیشن تردز (Threads) متا حالا بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، این میزان از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ غول فناوری این ارقام را به اشتراک گذاشت و گفت که Threads به «مسیر امیدوارکننده» خود ادامه می‌دهد.

اعلام این خبر نشان می‌دهد که تردز به‌طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند سرعت آن نسبت به روز‌های اولیه کاهش یافته است. این برنامه که برای رقابت با ایکس راه‌اندازی شده بود، در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشت، اما این روند در ادامه کاهش پیدا کرد. طی شش ماه گذشته نیز Threads رشد مداوم بیشتری را تجربه کرده است و زاکربرگ با توجه به این روند اشاره می‌کند که این سرویس می‌تواند به اپلیکیشن بعدی متا با میلیارد‌ها کاربر تبدیل شود.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که تردز براساس برخی معیارها از ایکس نیز عملکرد بهتری دارد. اخیراً در گزارشی به نقل از داده‌های شرکت تحلیلی Apptopia ادعا شده بود که Threads در ایالات متحده کاربران روزانه بیشتری نسبت به ایکس دارد. شبکه اجتماعی متعلق به «ایلان ماسک» ادعا کرده که 550 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد.

همچنین «تیلور سوئیفت»، خواننده مشهور آمریکایی اخیراً برای تبلیغ جدیدترین آلبوم خود به Threads پیوسته بود که این امر نیز پیروزی قابل‌توجهی برای پلتفرم متعلق به متا محسوب می‌شود.

Threads در حال حاضر از جمله معدود برنامه‌های متا است که شامل تبلیغات نمی‌شود، بنابراین غول فناوری به‌طور مستقیم از آن درآمد کسب نمی‌کند.

قابلیت در حال توسعه تردز؛ بایگانی خودکار پست‌های قدیمی

درباره ویژگی‌های جدید تردز نیز اخیراً «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام اعلام کرده که Threads در حال آزمایش گزینه‌ای برای آرشیو‌کردن خودکار پست‌های قدیمی کاربران است. موسری می‌گوید که این ویژگی در حال حاضر برای تعداد کمی از کاربران ارائه شده است و به آنها اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را به‌صورت دستی یا پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار بایگانی کنند.

منبع: دیجیاتو

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد