Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:01:37 GMT

احتمال سیلابی‌ شدن رودخانه‌های استان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۹۴۷

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در روزهای آتی، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی باقری در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی، بارش‌ها از ظهر یکشنبه در استان زنجان شروع می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها بسیار قوی خواهد بود که در این میان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود خواهد بود، افزود: همزمان با بارش باران و برف، افت دما هم در استان زنجان وجود دارد که مسافران حتماً تمهیدات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان وجود دارد، مسافران از تردد در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

باقری تصریح کرد: شهروندان حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در این میان همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش هستند.

در ادامه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز از آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برای اعزام نیروهای امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اعلام آمادگی کرده است.

شهرام میرزایی با اشاره به ارسال اقلام غذایی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، افزود: ۱۴۰۰ بسته اقلام غذایی شامل برنج، روغن، انواع کنسرو و اقلام زیستی جهت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ارسال شد.

همچنین معاون شهردار زنجان گفت: امسال لیست همه معابر که خطر آب‌گرفتگی دارد، تهیه و نسبت به تخلیه این معابر اقدام شده است.

غلامحسن احمدی با بیان اینکه آماده‌باش به همه نیروهای شهرداری زنجان صادر شده است، افزود: جلسه مدیریت بحران شهرداری تشکیل و اقدامات لازم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کف‌کش، ۱۰ دستگاه موتور آب برای تخلیه منازل در مجموعه شهرداری زنجان وجود دارد، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری زنجان در حال آماده‌باش کامل هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلابی شدن رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم

معابر شهری کاشان با بارش باران دچار آبگرفتگی شده و سیلاب در برخی نقاط جاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، با بارش نزولات آسمانی در شهرستان کاشان شاهد سیلابی شدن مسیرها و معتبر شهری کاشان بودیم و از این رو دستگاه‌های خدماتی و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند و بازدیدهای میدانی و اقدامات لازم برای امدادرسانی و پیشگیری از وقوع حوادث انجام شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان‌آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز ابگرفتگی معایر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

وی ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها تا فردا افزود: توصیه می‌شود از تردد و توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی و آبراهه‌ها خودداری و سفرهای غیر ضروری در محورهای این مناطق تا رفع شرایط آبگرفتگی انجام نشود؛ تیم‌های امدادی در حال تخلیه آب از منازل در معرض آبگرفتگی هستند و عوامل راهداری و پلیس با اعمال محدودیت‌های موقت تردد در محورهای سیل گیر و کنترل ترافیک نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: ادامه بارش‌ها موجب آبگرفتگی در جاده بادرود به ‌کاشان و انسداد موقت جاده بادرود کاشان و کندی تردد در محورها شده است و شاها آبگرفتگی محور بزرگراه نایین اردستان کاشان در محدوده مهراندو و ظفر قند شهرستان اردستان، محور کسوج و اردستان کاشان زیر گذر زواره شده که باعث کندی تردد شد.

وی گفت: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان باعث جریان یافتن روان‌آب و سیلاب و ابگرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان و آبگرفتگی در  منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر محور خرم دشت، روستاهای دره، یزدل جوینان شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و نیز آبگرفتگی جاده ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل شد.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم