Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@18:46:30 GMT

۴ استان کشور؛ دارای بیشترین سوانح رانندگی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۴۱۱

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه چهار استان کشور دارای بیشترین سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی هستند، گفت: هرمزگان در صدر تصادف‌های رانندگی در نوروز قرار دارد. آفتاب‌‌نیوز : سردار سیدکمال هادیانفر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پلیس راه سمنان- دامغان گفت: چهار استان کشور در تعطیلات نوروزی بیشترین سوانح را داشته‌اند و شمار تصادفات فوتی و جرحی در آن‌ها نسبت به استان‌های دیگر بالاتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و قزوین دارای بالاترین تعداد تصادفات جرحی و فوتی در نوروز هستند.
هادیانفر گفت: بر اساس آمارها در این مدت بین ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر بیشترین تصادفات رانندگی رخ داده است که نشان می‌دهد رانندگان بدون استراحت لازم و با خستگی وارد محورها شده‌اند.
او افزود: رانندگان پیش از آغاز سفر حتماً استراحت کافی داشته باشند و به خواب کافی توجه کنند تا در طول مسیر حادثه ناگواری رخ ندهد.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: برابر دستورالعمل، مأموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه‌ساز در معابر به‌طور جدی برخورد می‌کنند.
هادیانفر اضافه کرد: خودروهای حامل خانواده پس از طی مراحل لازم و توقیف ساعتی ترخیص و سایر خودروها به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند.
او افزود: خودروهایی که دارای تخلفات حادثه‌ساز در ایام نوروز هستند در صورت ارتکاب مجدد تخلفات حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ خواهند ماند.
رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از شتاب در رانندگی پرهیز و با توجه به شرایط جوی حتماً سرعت مطمئنه را در رانندگی رعایت کنند.
هادیانفر اضافه کرد: رانندگان می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ یا ۱۲۰ و یا از طریق سایر سامانه‌های پلیس راهور ناجا همچون سایت راهور ۱۲۰ از آخرین وضع محورها مطلع شوند.
منبع: مشرق

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوانح رانندگی پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳