Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@13:11:35 GMT

(تصاویر) نقشه مناطق سیل‌زده گلستان تهیه شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۶۷۴

نقشه مناطق سیل‌زده استان گلستان به وسعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از سوی سازمان فضایی ایران تهیه شد.

به گزارش ایسنا، پیامدهای ناشی از فعالیت‌های انسان و بروز تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، مشکلات بسیاری را برای ساکنان کره زمین ایجاد کرده است. ایران نیز از آثار این پیامدها بی نصیب نبوده و هر ساله شاهد افزایش وقوع بلایای طبیعی همچون خشکسالی، سیل، طوفان، گرد و غبار، موج‌های گرمایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رشد چشمگیر فناوری سنجش از دور طی چهار دهه اخیر و در دسترس بودن تصاویر ماهواره‌ای برای کاربران، استفاده از این فناوری به منظور شناسایی به موقع و مدیریت اثرات رویدادهای طبیعی، بیش از پیش توصیه می‌شود.

در این راستا سازمان فضایی با استفاده از فناوری‌های فضایی، اقدام به کاربردی کردن آنها در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و تهیه نقشه‌های مخاطرات طبیعی کرده و پس از وقوع سیل در استان گلستان این سازمان نقشه مناطق سیل‌زده این استان را تهیه کرده است. این نقشه‌ها در جهت اجرای راهکارهای سریع‌تر و علمی‌تر برای مقابله یا کاهش بلایای طبیعی مسؤولان را یاری خواهد کرد.

در نقشه‌های تهیه شده، محدوده‌های به دست آمده با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران بوده که بر روی تصاویر گوگل ارث قرار گرفته است. مناطق سیل زده، مناطق داخل چندضلعی قرمز رنگ به مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومترمربع در استان گلستان است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل مناطق سیل زده گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدای جنگ» حسین دارابی مجوز ساخت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلمنامه‌های «خدای جنگ» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی یزدی، «کینه» به تهیه‌کنندگی سعید خانی نامقی و کارگردانی سیدحسام فرهمندجو و نویسندگی سیدحسام فرهمندجو و محمدعلی حسینی، «به هرحال رها» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه، «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

فیلم سینمایی «خدای جنگ» بعد از «مصلحت» دومین همکاری حسین دارابی کارگردان سینما با سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و پیش تولید این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی سعید سعدی آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود. «خدای جنگ» روایتی حساس از یک اتفاق واقعی و مهمِ معاصر است.

کد خبر 6099607

دیگر خبرها

  • «خدای جنگ» حسین دارابی مجوز ساخت گرفت
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران