Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:43:39 GMT

مساجد پرچمدار حمایت از تولید داخلی باشند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۱۸۷

مساجد پرچمدار حمایت از تولید داخلی باشند

اوسطی گفت: اگر مساجد پرچمدار حمایت از تولید داخلی و خرید اجناس ایرانی باشند این فرهنگ به سرعت در جامعه گسترش می یابد.

حجت الاسلام "علی اوسطی" در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله اقتصاد در انتخاب شعار سال، گفت: مقام معظم رهبری پیش از آنکه مسئله اقتصادی، تا این حد ناراحت کننده شود به مسئولان نسبت به بروز این وضعیت هشدار جدی داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: انشالله حالا که متاسفانه وضعیت اقتصادی بسیار ناراحت کننده شده و گروه های کم درآمد بسیار در رنج هستند مسئولان کشورمان چاره ای درون زا برای حل مشکلات معیشتی مردم بیندیشند و اقتصاد مقاوای را بهترین چاره برون رفت از این مشکلات بدانند.

 

وی اضافه کرد: اگر مساجد پرچمدار حمایت از تولید داخلی و خرید اجناس داخلی باشند این فرهنگ به سرعت در سراسر کشور گسترش می یابد زیرا مساجد به صورت روزمره محل مراجعه مردم هستند.

 

اوسطی گفت: ائمه جماعات مساجد باید در سخنرانی های خود تاکید ویژه ای به حمایت از کالای داخلی داشته باشند و هیچگاه این موضوع را کم اهمیت درنظر نگیرند.

 

وی ادامه داد: مساجد همچنین می توانند با برگزاری نشست های علمی و کارگاه های مهارتی، مردم را با اهمیت خرید اجناس ایرانی و همچنین تولیدکنندگان داخلی را با ضرورت تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت آشنا کنند.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی از دردهای ما این است که خوب شعار می دهیم ولی در صحنه عمل برعکس رفتار می کنیم، برای نمونه برخی از دستگاه های دولتی از اجناس خارجی برای مصارف خود استفاده می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نهادهای مسجدی باید در راستای منویات مقام معظم رهبری، برای حل مشکلات معیشتی مردم، افزایش کارآفرینی و ارتقای سطح مهارت های مردم برنامه ریزی کنند و در همه این موارد، بر لزوم مصرف کالاهای داخلی تاکید کنند.

 

 

           

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل خبرگزاری شبستان سیل مراسم اعتکاف اعتکاف بارندگی و سیلاب خسارات سیل گلستان اعتکاف ماه رجب نوروز رونق تولید مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان