Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفر کبیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سیل زدگان استان گلستان اظهار داشت: پیرو دستور وزیر به سازمان‌ها و معاونت‌ها به منظور کمک رسانی فوری، همه مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمک رسانی خوبی را تمهید کردند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به استان گلستان سفر کرد، با اشاره حمایت تسهیلاتی از سیل زدگان و بنگاه‌های اقتصادی گفت: مجموعا دو هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه برای هموطنانی که در سیل دچار آسیب دیدگی شدند مدنظر قرار خواهد گرفت که با معرفی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که ناشی از سیل در استان گلستان دچار آسیب دیدگی شدند می توانند با مراجعه به بانک رفاه و توسعه تعاون از این تسهیلات ۵ میلیونی با نرخ سود صفر بهره مند شوند.

معاون وزیر تعاون، با بیان اینکه کارگرانی که ناشی از سیل و تخریب کارخانه، بنگاه و محل کار خود بیکار شدند، تا زمان گشایش محل کار و بکارگیری مجدد تحت پوشش بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت، افزود: در مجموع سازمان‌های تابعه وزارت تعاون برای بازسازی خانه های آسیب دیده که بعد از فروکش کردن سیلاب‌ها نیاز به بازسازی دارند، قول مساعد دادند تا مصالح مورد نیاز به ویژه سیمان با نرخ‌های بلاعوض تامین شود.

کبیری درباره کمک به احیای بنگاه‌ها، واحدها اقتصادی و کارخانجاتی که ناشی از سیل آسیب دیدند نیز گفت: برای بازسازی فوری واحدهای اقتصادی اعم از تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط (SME) خارج از شهرک های صنعتی با کمک بانک توسعه تعاون و همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بعد از شناسایی و تشخیص میزان خسارت وارده، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در مورد واحدهای آسیب دیده در داخل شهرک‌های صنعتی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیدات و طرح هایی در نظر گرفته است. در این زمینه پیشنهاد جامعی از سوی وزارت صنعت در خصوص حمایت از احیای این بنگاه‌ها در اختیار هیأت وزیران قرار خواهد گرفت تا میزان تسهیلات و نرخ سود آن در جلسه چهارشنبه هفته جاری یا نهایتا یکشنبه هفته آینده هیأت دولت نهایی شود.

ارسال بسته‌های غذایی، شیرخشک و نیازهای ضروری خاص به مناطق سیل زده

«معاون امور تعاون» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حمایت‌های کالایی از سیل زدگان گفت: سازمان‌ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه در سطوح مختلف کمک رسانی کالایی و خدماتی انجام دادند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ هزار وعده غذای گرم توسط مجموعه سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق سیل زده در حال توزیع است، ادامه داد: علاوه بر این ۷ هزار بسته غذایی و ضروری در کنار غذای گرم در حال ارائه به مردم عزیز در این مناطق است.

کبیری افزود: ۳۰ هزار وعده صبحانه و ۳۰ هزار میان وعده به همراه ۱۰ تن شیرخشک برای کودکان خردسال طی ۱۰ روز آینده توزیع خواهد شد، همچنین ۱۸۰۰ بسته از نیازهای ضروری خاص کودکان و بانوان نیز آماده شده است و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی و محیطی نیز ۱۰ هزار جفت چکمه به این منطقه ارسال می‌شود، گفت:  وسایل گرمایشی و پتو نیز طی روز آینده در اختیار هموطنان گلستانی قرار می گیرد.

هماهنگی برای تامین داروی مورد نیاز مردم

وی همچنین از برنامه ریزی برای تامین داروی مورد نیاز سیل زدگان خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی از طریق هلدینگ دارویی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی داروهای مورد نیاز اقصی نقاط استان را تامین می کند و با عاملیت سازمان برای افرادی که به بیمارستان دسترسی ندارند، توزیع خواهد شد.

کد خبر 4574958 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خسارت سیل گلستان گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت مردم نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه باید چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر(۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: توجه به تعاون امری ضروری است و تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‎‌ها اثرگذار است.

توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت  کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

علی باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است و در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود