Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:30:39 GMT

برگزاری جشن ملی نوروزگاه در کرمان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۴۶۱

برگزاری جشن ملی نوروزگاه در کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشن ملی نوروزگاه ویژه ایام نوروز برنامه ریزی شده است، گفت: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستان‌های استان کرمان برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران در نوروز سال گذشته، برآن شدیم در نوروز سالجاری این ویژه برنامه به صورت گسترده‌تر برپا گردد.

فرخی در ادامه به ویژه برنامه‌های این جشن در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنر‌های آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری مسابقه سنتی چوگان از جمله این برنامه‌ها است.

وی به عرضه غذا‌های محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های استان در این زمینه دارای ظرفیت‌های بالایی هستند که برگزاری این چنین برنامه‌ها در معرفی این ظرفیت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

فرخی با بیان اینکه نوروزگاه در شهر‌های زرند، راین و ماهان نیز برگزار می‌شود، افزود: در تلاش هستیم این ویژه برنامه نوروزی در دیگر شهرستان‌های استان نیز برپا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: جشن ملی نوروزگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می‌شود.

انتهای پیام/ی

نوروزگاه در جمع کرمانی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • برنامه رئال برای جشن قهرمانی اعلام شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد