Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:43:53 GMT

ارسال 15تن مواد غذايي براي سيل زدگان گلستان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۷۶۲

ارسال 15تن مواد غذايي براي سيل زدگان گلستان

خبرگزاري آريا-مديرعامل جمعيت هلال احمر استان امروز گفت: يک تريلي حامل مواد غذايي شامل انواع کنسروجات، حبوبات، برنج و روغن به وزن 15تن از گيلان براي توزيع بين سيل زدگان استان گلستان اعزام شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از رشت مهدي ولي پور افزود: يک بالگرد جمعيت هلال احمر  گيلان نيز از اوايل شروع کمک رساني به استان گلستان اعزام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين از اعزام يک کاروان سلامت و معيشت درماني اين جمعيت شامل پزشکان متخصص، پزشک عمومي، پرستار، امدادگر، کارشناس بهداشت، کارشناس مامايي و کارشناس تعذيه به مناطق سيل زده خبر داد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان گفت: در صورت اعلام نياز هلال احمر گلستان، 50نفر از نجاتگران واکنش سريع استان که آموزش هاي لازم در زمينه کمک در سيلاب را ديده اند آماده اعزام به مناطق  سيل زده اين شهر هستند.
ولي پور افزود:سامانه  ستاره 780ستاره 112مربع، آماده دريافت کمک هاي مردمي براي جبران خسارات سيل زدگان در مناطق شمالي کشور است.
بارش شديد باران از 28و29 اسفند پارسال در شرق استان گلستان، باعث سرريز شدن سد گلستان در 15کيلومتري شرق شهر گنبد کاووس و طغيان رودخانه هاي گرگان رود، چهل چاي، قره سو و اوغان شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گيلان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پایگاه در گلستان فعال است و به شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، قاسم غریب‌آبادی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر که مهم‌ترین حوزه در ارائه خدمات به مردم است، ۱۹۷۴ حادثه را پوشش دادند.

وی افزود: در این رابطه با یک هزارو ۷۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲۸۴ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۵ دستگاه ست کمک‌دار و ۶۰ دستگاه ست کوهستان نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از حوادث رخ داده در گلستان، تعداد یک هزار و۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه مربوط به کوهستان گزارش شده‌است.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی‌طرفی به صورت شبانه‌روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می‌دهد.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته ساختمان ستادی هلال‌احمر واقع در کمربندی گرگان آماده بهره‌برداری شد، افزود: برای سهولت کار ارباب‌رجوع و جلوگیری از هرگونه بار ترافیکی سنگین، تمام عوامل هلال‌احمر برای پاسخگویی بهتر در این ساختمان مستقر شدند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در حوزه پایگاه‌های امدادونجات بین‌جاده‌ای اتفاقات خوبی در استان گلستان رخ داده است، اضافه کرد: در هفته دولت سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از دو پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای نوکنده، با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای آق‌قلا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امدادونجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امدادرسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهمترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند غیرعامل نیروهای امدادی بود، زیرا نیروها باید در مکانی که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

غریب‌آبادی با اشاره به کمبود نیروی فیزیوتراپ در جمعیت هلال‌احمر گلستان اضافه کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیکوکاران و با اعتبار دو میلیارد تومان، مرکز فیزیوتراپی احداث و تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶ پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای در گلستان فعال است و در نیازسنجی‌های انجام شده، تعداد شش پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از ساخت پایگاه در محورهای بندرترکمن به گمیشان، دلند، گنبدکاووس به کلاله، خوش‌ییلاق در نزدیکی روستای کاشیدار و نوکنده خبر داد و گفت: دو پایگاه در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751306

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • تا پای جان برای دختر ایران