Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:59:52 GMT

بارش‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور شدت می‌یابد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۸۰۲

بارش‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور شدت می‌یابد

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی اعلام کرد، در 48 ساعت آینده شاهد شدت بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور خواهیم بود به گونه‌ای که میزان بارش در این مناطق به حدود 400 میلی‌متر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: اکنون شاهد بارش شدید باران در همدان، کرمانشاه و مرکزی هستیم و در شازند همدان بارش‌ها به صورت برف نسبتا شدید است و انتظار داریم این سامانه بارشی به جز نوار شرقی ایران، سایر نقاط کشور را در برگرفته و سبب بارش باران و برف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«امین حسین نقشینه» ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است و امروز و فردا (پنجم و ششم فروردین ماه) وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان، جنوب قم، شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی رگبار، رعد و برق از پدیده‌های این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده است و در ارتقاعات بارش برف سبب لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود و برای جاده‌های کوهستانی در استان‌های مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش خواهیم داشت و برای گیلان و غرب مازندران، آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس هواشناسی با تاکید بر اینکه برای امروز و فردا به علت کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، شرایط صعودهای کوهستانی در البرز و زاگرس توصیه نمی‌شود؛ یادآورشد: همچنین تاکید می‌شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها در مناطق مستعد سیلاب به دلیل بارش‌های شدید به صورت رگبار، رعد و برق و وقوع سیلاب در غرب و جنوب غرب جدا خودداری شود.
نقشینه با بیان اینکه توصیه می شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب به عمل آید، اظهار داشت: همچنین بارش برف و کولاک برف موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز، زاگرس و شمال غرب کشور خواهد شد.
وی با اعلام این مطلب که فردا این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور، شمال شرق را هم در بر می‌گیرد و چهارشنبه عمده بارش در شمال شرق و جنوب خواهد بود، اضافه کرد: همچنین برای شمال غرب، غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده تداوم دارد و در سه روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب، زاگرس مرکزی و رشته کوه مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: در دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی و دریای خزر از امروز تا صبح فردا مواج است و غرب و جنوب غرب امروز وزش باد شدید خواهد داشت و از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه برخی مناطق جنوب شرق وزش باد شدید به همراه گرد و خاک را شاهد هستند.

** تهران و مشهد خنک‌تر می‌شوند
نقشینه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تهران و مشهد فردا خنک تر شوند، تصریح کرد: تهران امروز و فردا باران دارد و بیشینه دمای امروز مهرآباد 14 درجه سانتی گراد بالای صفر و فردا 11 درجه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای شمیران 7 درجه و مهرآباد به 9 درجه برسد.
وی برای تهران در روز چهارشنبه کاهش ناپایداری، ابر و باران پیش‌بینی کرد و افزود: برای مشهد مقدس نیز پیش‌بینی می‌شود امروز بیشینه دما 16 درجه و فردا 13 درجه باشد.
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: این سامانه بارشی چهارشنبه تضعیف می‌شود اما بارش‌ها خاتمه نمی‌یابد و برای روزهای پنجشنبه و جمعه هم بارندگی در کشور داریم.
علمی**1883**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواشناسي بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت فاقد مداخلات جوی است.

همچنین شاهد ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا و پل کردان، آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های ینگی امام، پایانه شهید کلانتری و پل فردیس، آزادراه ساوه - تهران محدوده دهشاد و محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع هستیم.

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های سمنان و گلستان و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، اصفهان، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد گزارش شده است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محور مسدود شریانی

۱- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- گنبد - سه راهی کلاله

محورهای دارای انسداد فصلی

۱- سروآباد - پاوه

۲- گنجنامه - تویسرکان

۳- وازک - بلده

۴- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747443

دیگر خبرها

  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد