Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد: اقلام غذایی و پتو در قالب هفت کامیون توسط بالگرد این مجموعه به مناطق سیل زده شمال کشور ارسال شد.

سردار عابدین خرم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سپاه عاشورا به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی خدمات خود را به سیل ‌زدگان ارایه می ‌کند و مردم نوع دوست استان می‌ توانند اقلام خود را برای ارسال به مناطق سیل‌ زده به نواحی سپاه مستقر در شهرستان‌ها تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه سپاه و بسیج تا استقرار آرامش کنار مردم سیل‌ زده خواهند بود، اظهار داشت: سپاه عاشورا نیز بر همین اساس تمام امکانات و تجهیزات خود را برای کمک به سیل زدگان در اختیار استان های سیل زده قرار داده است.
سردار خرم با اشاره به هماهنگی های انجام شده با جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مکانی در شهر گرگان برای دپوی اقلام ارسال شده توسط سپاه عاشورا آماده شده است و با توجه به اینکه راه‌های زمینی دسترسی از بین رفته است، اقلام از طریق بالگرد به مناطق سیل زده منتقل می شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی نیز موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3038/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان