Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریلانکا اعلام کرد شرکت نفت عمان تصریح کرده علاقه مند به شراکت ۳۰ درصدی در یک پالایشگاه جدید در ساحل جنوبی سریلانکا است . ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت عمان گفت هیجانزده است که کشورش بخشی از پروژه پالایشگاهی نفت سریلانکا می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سریلانکا هفته گذشته اعلام کرد شرکت نفت عمان تصریح کرده علاقه مند به شراکت 30 درصدی در یک پالایشگاه جدید در ساحل جنوبی سریلانکا است . 
ولی یک مقام عمانی توافق این کشور خاورمیانه را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه رد کرد . 
وزیر نفت عمان به همراه نخست وزیر سریلانکا زیربنای یک پالایشگاه نفت 3.85 میلیارد دلاری را در هامبانتوتا در ساحل جنوبی سریلانکا گذاشتند که بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی این جزیره است . 
الرمحی، وزیر نفت عمان در مراسم افتتاحیه در منطقه سرمایه گذاری هامبانتوتا گفت:« این پروژه تنها برای سه سال نیست. یک پروژه طولانی مدت است. ما سخت کار می‌کنیم تا این پروژه را به مردم سریلانکا تحویل دهیم» . 
ولی وی مشخص نکرد که آیا عمان سهمی مستقیم در پالایشگاه خواهد داشت یا نه . 
این پالایشگاه نزدیک به یک بندر 1.4 میلیارد دلاری تحت کنترل شرکت مرچنتس پورت چین ساخته می شود. 
گروه اکورد که مقر آن در هند است، اصلی ترین سرمایه گذار این پروژه پالایشگاهی است که آن از طریق موسسه ای در سنگاپور کنترل میکند . 
این پروژه اولین پالایشگاه جدید سریلانکا در 52 سال گذشته است. آخرین بار ایران یک پالایشگاه با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز  در نزدیکی کلمبو، پایتخت این کشور ساخت تا نفت سبک ایران را ترکیب کند . 
این پالایشگاه جدید تمام محصولات خود را صادر خواهد کرد . 
نخست وزیر سریلانکا گفت:« ما سرمایه‌گذاری چین را داریم. ما سرمایه‌گذاری هند را داریم. ما علاقه عمان را برای سرمایه گذاری داریم و بسیاری کشورهای دیگر هم علاقه مند به سرمایه‌گذاری هستند. این یعنی هامبانتوتا تبدیل به یک منطقه سرمایه گذاری چند ملیتی می شود» . 
یک مدیر ارشد سریلانکا گفت که عمان برای سرمایه گذاری در این پالایشگاه تعهد داده و راه برگشتی ندارد . 
ولی معاون وزیر نفت عمان گفت هیچ کس در اینجا از این سرمایه گذاری آگاه نیست . 
هند و چین در سال های اخیر برای تاثیرگزاری سیاسی در سریلانکا رقابت می کنند و سرمایه گذاری یکی از بخش های اصلی این رقابت است . 
چین بزرگترین خریدار نفت عمان است که در ژانویه حدود 82 درصد صادرات نفت عمان را به خود اختصاص داده است . 

تفاهم دریایی آمریکا و عمانعمان از کمیته اوپک خارج شد

انتهای پیام/76

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دریای عمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد