Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این گفت و گوی تلفنی با استانداران کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بر آمادگی لازم برای مقابله با احتمال وقوع سیل تاکید کرد.
وی در این مکالمه تلفنی با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع بارش برف و باران در استان های نیمه غرب و جنوب غربی کشور و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق ضرورت تدارک تمهیدات لازم برای مقابله با بحران را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیری با اشاره به حضور مسافران نوروزی، بر خدمت رسانی بیشتر به مردم تاکید و خواستار هماهنگی همه دستگاهها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی شد.
هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز سیل در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان محقق شد و بارش های سیل آسا از عصر یکشنبه بسیاری از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
این بارش ها که شدت آن برای مناطق جنوبی لرستان تا 100 میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شده است.
آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام هواشناسی، مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش برف بارش برف و باران چهار محال و بختیاری سیل مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

در اطلاعیه روز دوشنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد