Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که استان عمران در یمن شاهد تظاهرات گسترده ضد نیروهای متجاوز بود، مدافعان و کمیته‌های مردمی یمن عملیات بی‌سابقه‌ای را انجام دادند که به هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی سعودی منجر شد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، استان عمران دیروز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده مردمی در آستانه چهارمین سالروز حمله رژیم آل سعود و امارات به یمن بود که با شعار عزت و پایداری در برابر تجاوز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این تظاهرات که فیصل جعمان استاندار عمران و عبدالکریم الشامی رئیس دادگاه استیناف این کشور به همراه تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی و غیرنظامی آن را ساماندهی کرده بود، تصاویر و شعارهایی در محکومیت جنایات متجاوزان آمریکایی- سعودی در یمن سر می دادند.

جعمان در سخنانی در این تظاهرات تاکید کرد که مردم این استان مواضع خود را در شهادت هزاران نفر از اهالی خود و حمایت و دفاع از کشور و امنیت و ثبات آن مطرح می‌کنند. وی تاکید کرد که اهالی عمران مانند گذشته در تعهد خود نسبت به دفاع از کشور باقی مانده‌اند.

شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستان

وی همچنین تأکید کرد که سال پنجم پایداری در برابر تجاوز، سال پیروزی و اخراج اشغالگران از اراضی کشور خواهد بود.

احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی نیز بیانیه‌هایی را در مورد پایداری ملت یمن طی چهار سال گذشته در برابر شدیدترین تجاوزها و جنایت‌های ضد انسانی در تاریخ معاصر قرائت کردند.

جزئیات ضربه دردناک مدافعان یمنی به متجاوزان سعودی

از سوی دیگر سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته شدن بیست نفر از نیروهای ارتش سعودی و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها و تخریب پنج خودروی زرهی و به غنیمت گرفتن یک تجهیزات بزرگ نظامی در عملیات بی‌سابقه صورت گرفته توسط ارتش و کمیته‌های مردمی در جیزان خبر داد.

بر اساس این گزارش که خبرگزاری یمن آن را منتشر کرده است، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بعد از رصد دقیق محل‌های تجمع و تحرکات دشمن صهیونیستی توسط یگان ویژه نیروهای مسلح خود عملیات هجومی بی‌سابقه‌ای را از شرق کوه‌های ام بی سی و الصفة و روستاهای القیمة و الصیابة و مناطق مجاور آن انجام دادند.

این عملیات با پرتاب موشک زلزال توسط نیروهای مردمی یمن همراه بود که مواضعی از نیروهای متجاوز را هدف قرار داد و باعث غافلگیری دشمن صهیونیستی و ایجاد ترس و وحشت در میان متجاوزان سعودی شد.

سرتیپ سریع همچنین تأکید کرد که جنازه ده‌ها نفر از متجاوزان سعودی همچنان در مناطقی که هدف قرار گرفته‌اند، باقی مانده و دشمن نمی‌تواند با وجود موشک باران و پشتیبانی گسترده هوایی این جنازه‌ها را از منطقه خارج کند.

وی از موفقیت کامل این عملیات نظامی خبر داد و گفت که تصاویر این عملیات طی ساعت‌های آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کشته شدن ۳ نظامی اسرائیلی در پایگاه کرم ابو سالم تائید شد.

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد که در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه کرم ابو سالم در جنوب فلسطین اشغالی، ۳ نظامی این رژیم کشته شدند.

ارتش صهیونیستی گفته این ۳ نظامی از نیروهای تیپ گعفاتی و ناحال بودند و علاوه بر آن، ۹ نظامی دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

همچنین کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097724

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان