Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:42:11 GMT

شهید روشی خطاب به خانواده اش: تلاوت قرآن را قطع نکنید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۷۴۸

شهید روشی خطاب به خانواده اش: تلاوت قرآن را قطع نکنید

به گزارش ایرنا، شهید نصرالله روشی 4 فروردین سال 44 در روستای پاکوه ازتوابع شهرستان رودان به دنیا آمد.
وی یادگار عبدالله و شهربانوست که در رشته فقه و مبانی حقوق اسلام درس طلبگی را تا سطح یک حوزه علمیه ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه های جنگ شد.
این طلبه شهید 14 اسفند سال 65 در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر وی طبق وصیت خودش در روستای دهبارز رودان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید روشی یکماه زودتر از زمان شهادتش و در شب 18 بهمن سال 65 اقدام به نوشتن دو وصیت نامه کرده است.
وی در بخشی از وصیت نامه عمومی خود که با حمد و ثنای پروردگار و سلام بر پیامبر و اهل بیت(ع) آغاز کرده، آورده است: از آنجایی که هرانسانی و هرموجود زنده ای باید مزه موت (مرگ) را بچشد این عبد عاصی(بنده گناهکار)خدا نیز از هر جهتی که از اویم راه سرخ شهادت را با کمال رضایت خویش پذیرا شدم و انتخاب نمودم.
شهید روشی در بخش ادامه وصیت نامه اش خطاب به خانواده و طلبه ها تقاضا کرده است که در مرحله اول برای رضای خدا از دوری این بنده حقیر ناله و زاری نکنند و از خداوند بخواهند که این امانت را بپذیرد و دوم این که حسین زمان خود این سیدبزرگوار-(امام خمینی ره)- را تنها نگذارید.
این طلبه شهید در پایان وصیت نامه اش اظهار امیدواری کرده که وصیت هایش فراموش نشود و آورده است: ای ملت مسلمان ایران به خصوص ملت رودان تقاص سربریده امام حسین(ع) را از یزیدیان زمان بستانید، پهلوشکسته را باید
انتقام نمود، من سلام همه کسانی که برای رضای خدا انتقام پهلوی سوخته شده حضرت زهرا(س) را بگیرند، به فاطمه زهرا خواهم رساند.
شهید روشی دربخشی از وصیت نامه دیگر خود مخصوص خانواده اش آورده است: اگر و شاید از طرف رادیو و تلویزیون برای مصاحبه آمدند مصاحبه نکنید و به آنان بگویید که با خانواده های شهدایی که چندین سال پیش کسان آنان شهید
شده اند مصاحبه بشود، زیرا آنها در این کار اولاترند.
وی بر نماز اول وقت و تلاوت هر روزه قرآن توسط اهل خانه تاکید کرده و همچنین آورده است: درصورت نبودن پول و دیگر مخارج از خرج بعد از مرگ من باید خودداری کنید و به مقروض(قرض گرفتن) شما راضی نخواهم بود.
شهیدان نصرالله روشی، شهید تیمور شاکری و شهید مسعود رهگشا سه شهیدروحانی شهرستان رودان هستند.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پول خانواده رادیو و تلویزیون زهرا قرآن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!

به گزارش همشهری آنلاین، عکس جالب و پربازدید از نامه یک پدر روی کلید کولر قبل از شروع فصل گرما برای جلو گیری از روشن بودن بیش از اندازه کولر را ببینید. این نامه را یکی از کاربران توییتر از نامه پدر خود در خانه منتشر کرده است.

کد خبر 846900 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها گرما تابستان روز پدر خبر مهم

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد