Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:34:36 GMT

149 هزار نفر از جاذبه های گردشگری گچساران دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۰۴۷

149 هزار نفر از جاذبه های گردشگری گچساران دیدن کردند

گچساران - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز امسال از روز بیست و هشتم اسفند ماه گذشته تا پایان روز چهارم فروردین امسال 149 هزار و 900 نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

الماس قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،تعداد اقامت مسافران نوروزی در مدارس، مهمانسراها و دیگر مکان های طرح اسکان نوروزی گچساران را 121 هزار و 544 نفر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیشترین استقبال گردشگری نوروزی این استان در تعطیلات نوروزی امسال مواجه شده است.
این بارگاه نورانی در روز چهارم فروردین 11 هزار و 500 زائر داشته است.
قبادی آماری از تعداد مسافر نوروزی به تفکیک جاذبه های دیدنی گچساران ارائه نداد.
وی ابراز داشت: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در زمستان امسال آماده پذیرایی از گردشگران شد.
قبادی اظهار داشت: 42 مدرسه با 342 اتاق برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در شهرستان گچساران فراهم شده است.
سامانه های تردد شمار مستقر در محورهای این شهرستان تردد 250 هزار خودروی سبک و سنگین در جاده های برون شهری گچساران را در نیمه اول تعطیلات نوروز امسال ثبت کرده است.
بیش از یک میلیون مسافر نوروزی در تعطیلات نیمه اول امسال در محورهای این شهرستان تردد کردند.
پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است.
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین در شهرستان گچساران همه ساله میزبان هزاران نفر مسافر نوروزی است.
سال گذشته یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران دیدن کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گردشگري نوروزي گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نیر، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی جنوبی شهر نیر اختصاص یافته و این پروژه عمرانی امسال تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دولت شهر نیر اختصاص یافته است، ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای رفع مشکلات آب شرب نیر اختصاص یافته و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین نیز در بالادست شهر برای احداث زیرساخت‌های آبرسانی از جمله منبع آب تامین شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نیر با جدیت در حال پیگیری بوده و تا هفته دولت امسال برطرف خواهد شد.
نیکزاد به مشکل سه‌راهی میراشرف نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سه‌راهی میراشرف به سمت شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته و راه ۲ روستای شهرستان نیر هم در سال جاری آسفالت خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل طرح آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب نیز خبر داد و افزود: امسال باید با پیگیری‌های لازم شهرک دامپروری نیر تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل انشعاب گاز متقاضیان در منطقه گردشگری بولاغلار نیز برطرف شده است، افزود: از محل سفر سابق وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش شهرستان نیر اختصاص یافته بود که به زودی ابلاغ خواهد شد.
علیرضا حسینی، فرماندار نیر هم در این جلسه گزارشی از روند اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان ارائه داد.

دیگر خبرها

  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری