Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@18:26:47 GMT

بایدها و نبایدها درمورد فشار خون بالا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۰۶۳

بایدها و نبایدها درمورد فشار خون بالا

در برخی موارد، افراد به دلیل داشتن اطلاعات غلط در مورد فشار خون بالا تمایل دارند تا وضعیت خود را نادیده بگیرند. بنابراین یادگیری در مورد چنین شرایط مرگباری مهم است.

به گزارش مشرق، فشار خون بالا، بیماری است که می‌تواند باعث بروز سکته و بیماری‌های قلبی شود و اگر این بیماری بدون درمان پیش برود حتی منجر به مرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، افزایش فشار خون همچنین می‌تواند به رگ‌های خونی، قلب و کلیه و دیگر اعضای بدن آسیب برساند. با این حال، با وجود طیف وسیعی از مطالعات و هشدارهای پزشکی، خطر ابتلا به این بیماری برای بسیاری از افراد ناشناخته باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

با خواص ناشناخته لیمو ترش آشنا شوید آلرژی بهاره از کجا می‌آید؟

در برخی موارد، افراد به دلیل داشتن اطلاعات غلط تمایل دارند تا وضعیت خود را نادیده بگیرند. بنابراین یادگیری در مورد چنین شرایط مرگباری مهم است و داشتن اطلاعات درست می‌تواند از فشار خون بالا پیشگیری و در صورت وجود آن را کنترل کند.

در اینجا با حقایقی آشنا خواهید شد که شایع‌ترین تصورات غلط مربوط به فشارخون بالا را از بین می‌برد.

شما می‌توانید از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری کنید

این درست است که بودن در خانواده‌ای با سابقه فشار خون بالا، فرد را بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار می‌دهد اما همین موضوع باعث شده تا افراد تصور کنند که نمی‌توانند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

علم ثابت کرده که تغییرات ساده سبک زندگی می‌تواند از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری کند. طبق اعلام «WebMD»، شما می‌توانید با خوردن غذای سالم، کنترل مصرف نمک، جلوگیری از مصرف دخانیات و حفظ وزن سالم خود، از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

تغییرات کوچک در میزان فشار خون، ممکن است نشان‌دهنده این بیماری باشد

فرد نباید تغییرات کوچک در افزایش یا کاهش فشار خون را نادیده بگیرد. پزشکان فشار خون را با بررسی میزان «دیاستول» و «سیستول» اندازه‌گیری می‌کنند. فشارخون طبیعی انسان در حال استراحت بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ سیستول و ۶۰ تا ۹۰ دیاستول است.

برای فشار خون درمان‌هایی وجود دارد

پزشکان می‌توانند برنامه مناسبی را برای کنترل فشار خون بالا تنظیم کنند. انجام این برنامه به صورت منظم می‌تواند به حفظ سلامتی و تقویت اثرات داروها کمک کند.

کنترل مصرف سدیم دشوار است

بسیاری از افراد معتقدند که تنها با کاهش مصرف نمک می‌توانند فشار خون را کنترل کنند اما باید گفت که سدیم در بسیاری از غذاهای روزانه ما وجود دارد، بنابراین باید همیشه برچسب‌های محصولات را چک کنید.

بیش از ۷۵ درصد از سدیمی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند از غذاهای رایجی مانند سس گوجه، سوپ، چاشنی‌ها و غذاهای کنسروی حاصل می‌شود.

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، برخی افراد معتقدند که نمایان نشدن علائم فشار خون بالا بدان معناست که هیچ خطری وجود ندارد اما ممکن است فردی در طول سال‌ها هیچ علائمی را مشاهده نکند ولی به طور پنهان به این بیماری مبتلا باشد و به تدریج عروق، قلب و دیگر اعضای بدنش دچار آسیب شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان درمان سلامت فشارخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود