Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:09:47 GMT

آثار اقتصادی خدمات سفر باید مشهود باشد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۱۷۱

آثار اقتصادی خدمات سفر باید مشهود باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی شجاعی در پنجمین روز از سال جدید و در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تاکید بر اینکه نگاه ما به موضوع سفر، مهمانی رفتن نیست بلکه ارائه خدمات به مسافران است، اظهار کرد: آثار اقتصادی خدمات سفر کاملاً برای مردم مشهود باشد چراکه اگر سفرهای نوروزی سود و منافعی برای استان نداشته باشد دیگر نباید عنوان خدمات اجرایی سفر را بر آن اطلاق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی افزود: باید تا پایان فروردین ماه تمامی هزینه‌ها، درآمد استان و سایر موارد از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر اعلام شود زیرا گردشگری باید همراه با کسب درآمد باشد.

وی بر اجرای تمام مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد و گفت: در بحث اجرای مصوبات باید کلیات کار را کنار گذاشت زیرا این موارد به درد مردم نمی‌خورد چون شهروندان حق دارند شاهد تحولاتی در شهر خود باشند، بنابراین خروجی اجرای مصوبات بسیار مهم است.

شجاعی به موضوع ارزیابی وزارت کشور از ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها اشاره کرد و افزود: هرساله اردیبهشت ماه، از سوی وزارت کشور تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بنابراین وضعیت و عملکرد امسال این ستاد در مقایسه با سال گذشته باید به مراتب بهتر باشد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه علاوه بر ارزیابی وزارت کشور ما نیز در سطح استان دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد، ادامه داد: اگر در این ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی عضو ستاد خدمات سفر مطلوب نباشد خود مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخگوی آن باشد، بنابراین در این بخش باید تلاش و عملکرد خوبی را رقم بزنید.

شجاعی عواملی همچون امنیت، ارزانی و نحوه برخورد مردم و مدیران را سبب ماندگاری مسافران در استان دانست و گفت: با بررسی تمامی عوامل ماندگاری سفر، می‌توانیم بگوییم آیا استانی مهمان پذیر بوده‌ایم یا نه؟ لذا در این خصوص نباید فقط شعار داد بلکه باید به تعهدات خود پایبند باشیم.

وی درباره آمار تصادفات جاده‌ای نیز تصریح کرد: در موضوع تصادفات جاده‌ای به هیچ عنوان نباید کار را آسان و سهل گرفت بلکه اگر تمامی امکانات و تجهیزات در جاده‌ها مستقر باشد دیگر شاهد به کار بردن عنوانی همچون جاده مرگ نخواهیم بود.

کد خبر 4575167

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی استانداری خراسان شمالی سفرهای نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت، ارزیابی شدند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه هفته سلامت بهانه‌ای برای تشدید در ارائه خدمات نظام سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و سلامت در خانوارها است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت ارزیابی شدند.

وی افزود: با همت بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان حوزه بهداشت طی ۱۰ روز اول اردیبهشت ماه موفق به ارزیابی ۴ هزار نفر از خانوارهای شریف استان قزوین در خصوص میزان آمادگی در مواجهه با مخاطرات و بلایا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این ارزیابی‌ها برای خانوارهایی که نیاز به آموزش دارند، در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت جلسات آموزشی برگزار شده و به صورت فردی و یا گروهی نحوه مدیریت خطر بلایا و حوادث آموزش داده شده است.

دیده‌بان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ خانوار استان قزوین در زمینه مواجهه با مخاطرات، زلزله و سیل در مراکز بهداشت آموزش داده شده‌اند و این برنامه همچنان در سرفصل برنامه‌های مراکز بهداشت استان قرار داشته و ارزیابی و آموزش خانوار در این زمینه طی سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در قزوین

وی از آغاز پویش سلامت دهان و دندان با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در استان قزوین از امروز تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز هفدهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی با شعار «دهان دریچه سلامت» در استان قزوین آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیماری‌های دهان و دندان افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، خوشبختانه بیشتر بیماری‌های دهان و دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند و در مراحل اولیه درمان می‌شوند.

دیده‌بان ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بیماری‌های شدید لثه، بی‌دندانی و سرطان دهان است. در طول دوره زندگی سلامت دهان بر سلامت عمومی افراد اثرگذار است و تأثیر مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد بدین صورت که می‌تواند در تغذیه، عملکرد روزانه، تعاملات اجتماعی و اعتماد به نفس افراد تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دندان‌پزشکان و مراقبان سلامت ممکن است اولین کسانی باشند که در معاینه افراد متوجه علائم بسیاری از بیماری‌ها شوند، گفت: آحاد جامعه در صورت وجود مشاهده هرگونه علائم و مشکلات دندانی به مراکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 751112

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم