Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق خانه صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: برای رونق تولید نیازمند وضع قوانین جدید و بازنگری در برخی قوانین است چراکه متأسفانه قوانین فعلی ما به‌جای اینکه تولید محور باشد دلال محور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدحسین فنایی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: چندین سال است از سوی رهبر انقلاب شعار سال درراستای حمایت از تولید و بهبود اقتصاد مطرح می‌شود اما متأسفانه درزمینهٔ اجرا اقدامی مشاهده نمی‌شود

رئیس سابق خانه صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: برای رونق تولید نیازمند وضع قوانین جدید و بازنگری در برخی قوانین است چراکه متأسفانه قوانین فعلی ما به‌جای اینکه تولید محور باشد دلال محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنایی با اشاره به این مطلب که امروز باید نگاه دولتمردان نسبت به مقوله تولید تغییر کند اظهار داشت: باید عوامل بازدارنده تولید نظیر حق بیمه 30 درصدی تأمین اجتماعی، مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصدی و نرخ سود تسهیلات بانکی 20 درصدی و سایر مشکلات در این مسیر از سر راه آن برداشته شود و اگر چنین اتفاقی نیفتد امسال هم مانند سال‌های گذشته نمی‌توان به رونق تولید امید داشت.

وی بابیان اینکه متأسفانه مسئولان ما درزمینهٔ حمایت از تولید تنها به سخنرانی‌ها و توجیه کردن‌ها اکتفا می‌کنند اظهار داشت: باید درزمینهٔ تولید، فرهنگ ادبیات به فرهنگ ریاضیات تغییر یابد و اگر این رویه ادامه پیدا کند و تولید کمرنگ شود با معضلات جدی در خصوص تولید و تبعات آن نظیر بیکاری و غیره روبرو خواهیم شد.

رئیس سابق خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با انتقاد از قوانین فعلی در رابطه با تولید گفت: در همه جای دنیا برای حمایت از تولیدکننده داخلی مالیات بر ارزش‌افزوده تولید داخل را پایین‌تر از کالای خارجی در نظر می‌گیرند اما متأسفانه در کشور ما این ماجرا برعکس است و یا در بسیاری از کشورهای دنیا قوانین تولید محور بوده و درراستای حمایت از تولید با نگاه صادرات تعریف‌شده است.

فنایی با اشاره به اینکه در سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی رهبر انقلاب چندین بند در رابطه با شعار امسال وجود دارد اظهار داشت: در بند 19 سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ... .تأکید شده که متأسفانه این بند هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: باید تولیدکننده واقعی از تولیدکننده کاذب مشخص شود اینکه برخی افراد با رابطه و به اسم تولیدکننده وام‌های کلان بگیرند و درجایی غیر از تولید سرمایه‌گذاری کنند بارونق تولید سازگار نیست بنابراین باید ابتدا تولیدکننده واقعی از غیرواقعی مشخص شود و در ارزیابی‌ها برای پرداخت تسهیلات به‌گونه‌ای عمل شود که این تسهیلات به دست تولیدکننده واقعی برسد.

فنایی بابیان اینکه قوانین بانکی کشور نیازمند بازنگری است اظهار داشت: علی‌رغم اینکه از تولید مالیات گرفته می‌شود اما سپرده‌گذاری در بانک‌ها مالیات ندارد و این موضوع انگیزه تولیدکننده را در کنار سنگ‌اندازی‌های دیگر، نسبت به تولید کاهش می‌دهد

رئیس سابق خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در پایان تأکید کرد: در تمام دنیا حداکثر نرخ سود تسهیلات برای تولید 5 درصد بوده و این درحالی است که نرخ تسهیلات در کشور ما 20 درصد است و تولید با این نرخ و شرایط فعلی بازار مقرون‌به‌صرفه نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • ببینید | سحابی مدیرعامل رایمند: قوانین نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر آن است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟