Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:07:09 GMT

باز سازی مناطق سیلزده مازندران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۳۲۷

باز سازی مناطق سیلزده مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از آغاز باز سازی مناطق سیلزده استان به دنبال فروکش کردن سیلاب خبر داد و گفت که مراحل مختلف امداد و نجات ، بازگشایی و تمیز کردن محور های اصلی و فرعی به اتمام رسیده و از امروز دوشنبه برنامه ها وارد فاز باز سازی شده است.

بر اساس آخرین برآوردها ، میزان خسارت سیلاب 27 اسفند سال 97 به مازندران بیش از 12 هزار میلیارد ریال برآورد شد که بیش از پنج هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیلاب به حدود هفت هزار واحد مسکونی مناطق مختلف مازندران از جمله شهرستان سیمرغ و نکا خسارت وارد کرد که 500 واحد به طور کامل تخریب شدند.
علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آنجایی که مردم همچنان مشغول تمیز کردن و خارج کردن گل و لای منازل شخصی و زمین های کشاورزی هستند، با همکاری دهیاران و نمایندگان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی ، خانوارهای سیلزده برای گرفتن تسهیلات و وام های بلاعوض به بانک های عامل معرفی و به حساب آنان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه بانک ها هم موظف به پرداخت سریع مبالغ تخصیص داده شده به سیلزدگان شدند، ادامه داد : بر اساس گزارش رسیده هم اکنون وام بلاعوض چهار میلیون تومانی به حساب چندین نفر از سیلزدگان استان واریز شده است.
مدیر کل مدیریت بحران مازندران توضیح داد : صدور پروانه ، تهیه نقشه و نظارت بر ساختمان هایی که صد درصد تخریب شده اند از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرهاستان های سیلزده به صورت رایگان انجام می شود.
** ورود خیرین برای بازسازی مناطق سیلزده
احمدی با بیان اینکه یکی از خیرین استان تامین شیشه تمامی منازل مسکونی تخریب شده سیلزدگان را متقبل شده است، گفت : به دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور ، سیمان عمده ساختمان های تخریبی سیلزدگان استان هم از سوی این بنیاد تامین می شود و بیناد مسکن انقلاب اسلامی هم متولی صدور حواله برای در اختیار گرفتن سیمان مورد نیاز است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ، بانک ها موظف شدند تا در قبال تسهیلات از هر یک از سیلزدگان به صورت جداگانه تضمین و یا ضامن نگیرند بلکه ضمانت سیل زدگان به صورت زنجیره ای عملیاتی شود.
احمدی افزود : به دستور استاندار مازندران مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی که مستقیم درگیر سیل نیستند باید در کنار فرمانداران شهرستان های سیلزده به عنوان معین آنان کارها را پیگیری و به ستاد بحران استان گزارش دهند.
وی گفت : همچنین بر اساس دستور استاندار مازندران مدیران دستگاههای اجرایی استان منتظر پرداخت اعتبار نباشند چرا که دولت پرداخت خسارت ها و تامین اعتبار برای بازسازی را متقبل شده و باید فرانید اداری آن طی شود به همین دلیل آنان باید با مدیریت کار ها را آغاز کنند.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي باز سازي سيلاب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان