Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:49:26 GMT

چغازنبیل گردشگر نمی‌پذیرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۰۳۰

چغازنبیل گردشگر نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه روشنویی اظهار کرد: باتوجه به ریزش باران‌های تند با قطره‌های درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب‎پذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که این بنا دارای کف‌فرش‌های اصیلی است که راه رفتن روی این کف‌فرش‌ها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد: هنگامی که زمین در پی بارندگی خیس است، لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می‌کند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران نیز با ما همکاری کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به این‌که اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آنها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.

وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد تا امروز (پنجم فروردین‎ماه) به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفت‎تپه مراجعه و از آن دیدن کنند.

رشنویی از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آن‌که از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه کنند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چرا که حتی اگر هوا آفتابی باشد اما ۲۴ ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمی‌توانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه (هفتم فروردین‎ماه ۹۷) در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4575250

منبع: مهر

کلیدواژه: چغازنبیل میراث فرهنگی خوزستان بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی