Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:30:15 GMT

بالا آمدن کم سابقه میزان آب رودخانه کارون در خرمشهر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۱۰۰

بالا آمدن کم سابقه میزان آب رودخانه کارون در خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در پی بارش‌های اخیر و رها سازی آب سدها در بالادست رودخانه کارون‏، حجم آب این رودخانه در مقطع پایین دستی خرمشهر به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا نورالله اسعدی با اعلام این خبر اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به بارش‌های اخیر و باز شدن دریچه‌های سدها میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی آن یعنی خرمشهر به شکل کم سابقه‌ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت‌های آبی و دریایی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: میزان ورودی آب و همچنین سرعت جریان آب رودخانه کارون به حدی بالا شده است که ناخدایان قایق‌های موتوری و حتی شناورهای سنتی چوبی بایستی از انجام هرگونه حرکات نمایشی و خطرناک در سطح رودخانه کارون خودداری و تمام استانداردها و اصول ایمنی ابلاغی سازمان بنادر را به دقت هر چه تمامتر رعایت کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی به کار بسته است.

اسعدی ادامه داد: خوشبختانه با حضور شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی ما در مسیرهای تردد شناورهای تفریحی، هیچ حادثه‌ای در آبراه اروند و کارون رخ نداده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد صاحبان شناورها با رعایت همه نکات ایمنی تعطیلات ایمن را برای میهمانان ‌و مسافران نوروزی امسال رقم بزنند.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور