Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@21:54:17 GMT

سیل در شمال؛ روحانی در جنوب!

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۵۳۹

به گزارش فارس، در چند روز گذشته سیلاب، سطح وسیعی از استان گلستان و مازندران را فرا گرفته و باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنان شده است. در کنار این موضوع ورود سامانه جدید بارشی احتمال روان شدن سیلاب و آب در دیگر استان‌های غربی و جنوبی کشور را افزایش داده است. همه این مسائل گویای نیاز مبرم به حضور رئیس جمهور بر سر کار خود می‌دهد اما متاسفانه خبری از حسن روحانی در طول این بحران‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*وقتی همه مشکلات بر سر «مناف» خالی می‌شود

پس از ضعف عملکرد مدیریت استان گلستان در مهار بحران سیل، و نبود استاندار در میانه میدان و ترجیح وی بر سفر به خارج از کشور به جای در کنار مردم بودن، مناف هاشمی استاندار استان گلستان توسط معاون اول رئیس جمهور برکنار شد اما این برکناری باز هم نتوانست مشکلی از مشکلات مردم استان گلستان بکاهد زیرا مدیریت واحد همه دستگاه‌ها برای کمک رسانی به سیل زدگان تنها با برکناری یک مدیر استانی میسر نبود و نیاز داشت که رئیس دولت سکان مدیریت بحران را در دست گیرد که تا به این لحظه چنین رخدادی عملا رخ نداده است.

* کُندی روحانی در اداره بحران‌ها

پیشینه عملکردی روحانی در بحران‌ها نشان می‌دهد وی دارای یک عملکرد ثابت در این زمان است. بطور مثال در زلزله کرمانشاه نیز شاهد همین رویه اشتباه و کند بودن اقدامات دولت تحت اختیار رئیس جمهور بودیم. رویه‌ای که در آن روحانی تنها به چند تماس تلفنی و دادن تذکرات کلیشه‌ای بسنده می‌کند. این گذار از بحران‌ها فقط در زمینه مسائل زیست بومی و بلاهای طبیعی نیست بلکه همین مبنا، مبنای عملکرد دولت در مواجهه با تحریم‌ها نیز بوده است که باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار زیاد برای مردم و اقتصاد کشور شده است.

اما برای مشکلات طبیعی دولت حتما در زمان بحران نیازمند حضور فرمانده خود است زیرا وزیر کشور به تنهایی توان فرمان دادن به دستگاه‌های مختلف را ندارد و برای عبور از بحران‌ها نیازمند، رئیس بالا دستی خود خواهد بود. سکوت سوال برانگیز روحانی در این روزها نشان می‌دهد عوامل ستادی دولت اعم از وزارت کشور و استانداری استان‌های درگیر، با این بلایا برای هماهنگی نیز با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

فرمان رهبر انقلاب به فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و حضور دیر هنگام اما مثمر ثمر اسحاق جهانگیری و پای کار آمدن گروه‌های جهادی هر چند توانست سدی در مقابل جلوگیری از وسعت خطرات سیل شمال شرق کشور باشد اما هنوز سکان کشور بدون ناخدا باقی مانده است.

*روحانی: مردم نوکر نمی‌خواهند مدیر می‌خواهند

۲۳ مهر ماه ۹۱ حسن روحانی که هنوز سکان اداره کشور را در دست نداشت در قامت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفته بود که «ما نیاز به نوکر نداریم نیاز به مدیر داریم. ما نیاز به نوکر مدیر داریم، نه نوکر خالی، تنها نوکر بودن کافی نیست.» اما امروز که وی در جایگاه مدیریت کلان کشور قرار گرفته مردم نه شاهد مدیر هستند و نه نوکر!

برخی منابع خبری در فضای مجازی بیان دارند که رئیس جمهور برای بهره برداری کافی از تعطیلات نوروز در قشم به سر می‌برد و در تمام کوران اتفاقات گلستان و مازندران تنها با یک تماس تلفنی جویای احوال مردم چند استان کشور شده است. اما اذهان عمومی منتظر هستند تا شاهد حضور فعال تر رئیس جمهور خود در کنار ملت باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران