Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:02:22 GMT

لایروبی مصب گرگانرود در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۳۹۸۰

سرپرست استانداری گلستان گفت: لایروبی مصب گرگانرود برای افزایش سرعت تخلیه آب توسط نیروهای مسلح با امکانات ارتش و سپاه در حال انجام است.

به گزارش‌ایسنا -منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، میرمحمد غراوی درباره آخرین وضعیت سیل در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ورود سیلاب و طغیان لایروبی گرگانرود در محدوده اتصال به دریا است که با همکاری نیروهای مسلح و با امکانات ارتش و سپاه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با این عمل زمان تخلیه سیلاب به‌سمت دریا افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به بارشی که از ساعاتی پیش آغاز شده روز گذشته با بالگرد امدادرسانی صورت گرفت و آذوقه کافی در بین مردم سیل زده صورت گرفت.

غراوی ادامه داد: یکی از مشکلات ما هم‌اکنون روستاهای پایین درست آق قلا و شهرک صنعتی آق‌قلا است که به بخش‌هایی از فرودگاه گرگان هم سرایت کرده و جاده را مسدود کرده است.

طبق گفته سرپرست استانداری گلستان تلاش برای بازگشایی راه و هدایت آب به سمت رودخانه قره‌سو ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل